ביטוח בית משותף – דגשים חשובים שחשוב לדעת

פוליסת ביטוח בית משותף היא פוליסה ייחודית בה ניתן לבטח חלקים שונים של מבנה הבית המשותף המשמשים למגורים בלבד, למשל חדר מדרגות, מעליות, שערים, חדרי הסקה ואת החלקים המשותפים של תכולת הבית המשותף.

תחומים בהם הביטוח יכסה אתכם כוללים בהם סיכוני אש, התפוצצות, דליפה במערכת החימום המרכזית, שיטפון, רעידת אדמה וגניבה. כמובן שניתן לשדרג את הפוליסה ולהוסיף ביטוח לכל הדירות בבית המשותף, ביטוח שבר מכני למתקני הבית המשותף, ביטוח לכספי ועד הבית, ביטוח צד ג לבניין משותף, וביטוח חבות מעסיקים לעובדי הבניין השונים כגון גינון וניקיון.

מה ניתן לקבל בפוליסה:

  • ביטוח החלקים המשותפים של בית המשותף
  • ביטוח החלקים המשותפים של התכולה
  • ביטוח חבות מעסיקים לעובדי הגינון והניקיון
  • ביטוח ועד בית לאחריות על נזקי גוף ורכוש כלפי צד ג'

רוב האנשים שנשאל יעידו על כך שהם משלמים הרבה יותר מידי כסף בכל חודש ובכל שנה על ביטוחים. זה מתחיל בביטוח לרכב, שחייב להיות כמה שיותר מקיף, אך זה ממשיך גם דרך ביטוח הדירה, ביטוח המשכנתא ואפילו ביטוח הנסיעות לחו"ל.  אם זה נשמע לכם מוכר, ברור מדוע לא תרצו להתנדב לשלם על עוד ועוד ביטוחים במהלך השנה, אך מצד שני, יש כמה מצבים שבהם אתם בוודאי גם לא רוצים למצוא את עצמכם.

למשל, מצב שבו המעליות של הבית המשותף שלהם נשרפות, נהרסות, מוצפות או שאולי קורה להן כל אסון אחר. בנוסף, היום אנחנו רואים שבהרבה בתים משותפים יש עוד חללים שלמעשה שייכים לכל בעלי הדירות, כמו למשל הבריכה, חדר הכושר, הלובי ועוד. לכן, אם אתם תוהים איך תוכלו להגן על אותם אזורים וחללים, כדאי לדעת שהפתרון הוא ביטוח בית משותף.

למי מיועד ביטוח בית משותף?

פוליסת הביטוח בית משותף מיועדת לוועדי בתים או לנציגות בית משותף המשמש למגורים וחובה לרכוש אותה על פי תקנון בית משותף. עיקרי הפוליסה כוללים בתוכם ביטוח החלקים המשותפים של מבנה הבית המשותף כולל חדרי שירותים, חניונים, מבני עזר, מקלטים, חדרי מדרגות, שערים, גגות, גדרות, לוחות חשמל, דלתות כניסה, שמשות ומראות הנמצאות בחלקים המשותפים, מעליות, מתקני הסקה ועוד.

ביטוח החלקים המשותפים של תכולת הבית המשותף, הכוונה לחלקים הנמצאים בתוך המבנה הבית המשותף. ביטוח למבנה בית משותף ולתכולה כולל בתוכו כיסויים עכב נזקים שנגרמו כתוצאה מאש, התפוצצות, גניבה או פריצה, דליפה ממערכת חימום מרכזית, פרעות, נזקי טבע ורעידת אדמה ועוד. יש לציין כי בפניכם אפשרויות במעמד רכישת הפוליסה להרחיב ולהוסיף בהתאם למה שתמצאו כמתאים עבורכם.

כיצד ביטוח כזה יעזור לכם בעת צרה?

ממש כפי שקורה לגבי כל סוג אחר של ביטוח, גם כאשר אנחנו מדברים על ביטוח בית משותף ניתן לראות שהביטוח למעשה מכסה באינספור מקרים את תיקון הנזק. לכן, אם למשל כתוב בפוליסת הביטוח שלכם במקרה של רעידת אדמה והרס ללובי חברת הביטוח תממן את הנזק, זה בדיוק מה שיקרה. זו נקודה מאוד חשובה, כי אם לא יהיה לכם ביטוח בית משותף אתם לא תאמינו באיזו צרה אתם תמצאו את עצמכם. למעשה, מי שלא טורח לעשות ביטוח כזה מבעוד מועד עלול למצוא את עצמו בלי שום יכולת לתקן את הנזק. לעיתים תיקון של נזקים בחללים המשותפים עלול להגיע למאות אלפי שקלים ולכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בצרה צרורה, רצוי שתעשו עוד היום ביטוח בית משותף.

ביטוח בית משותף – כל מה שרציתם לדעת

איזה עוד ביטוחים אפשר להוסיף לפוליסה?

שאלה חשובה, כמובן שביטוח בית משותף חשוב בפני עצמו, אך יש לו לא מעט נלווים לפוליסה שחשוב לדעת עליהם ואולי לרכוש בהתאם לצרכי הבניין.

  • ביטוח מקיף לדירות בבית המשותף – בסעיף זה הפיצוי בגין נזק ישולם ישירות לבעל הדירה ולא באמצעות ועד הבית.
  • ביטוח כספי הבית המשותף – במקרה של אובדן או נזק פיזי ובלתי צפוי מראש, בזמן שמוחזקבדירות של חברי ועד הבית או בזמן העברה ממקום למקום או לבנק על-ידי ועד הבית לפי צרכי הדיירים.
  • ביטוח למתקני הבית המשותף – מעלית, ציוד הסקה, מתקן מיזוג אוויר או גנרטור, במקרים של שבר מכני המצריך תיקון או החלפה.
  • ביטוח צד ג' – במידה וישנו חיוב תשלום עבור פיצוי כספי בשל נזק לגוף או לרכוש שהתרחש בבית המשותף וחלילה גרם לצד שלישי(למשל, אורח שהחליק במדרגות הבניין עקב רטיבות ושבר רגל). דיירי הבית שנפגעו בתחום הבית המשותף נחשבים כצד ג' (צד שלישי).
  • ביטוח חבות מעבידים – במידה וקורה מצב בו הוחלט על תשלום פיצוי כספי בגין נזק גופני או מחלה שאירעו לעובדי הבית המשותף כגון, גינון וניקיון שהועסקו על-ידי ועד הבית לאחזקת הבית המשותף.

אצל מי תרצו להיות מבוטחים?

חשבתם באמת שיהיה לכם קל לבחור חברה מובילה של ביטוח בית משותף? זו כמובן טעות. אם יש משהו שלא חסר בישראל אלה הן חברות ביטוח שונות ולכן ברור מדוע לא באמת כדאי לוותר על בחירת החברה הכי מוצלחת שיש. משמעות הדברים היא, לפני הכול, שכדאי לקרוא חוות דעת אודות החברה. העניין הוא שהיום כל חברת ביטוח יכולה לפרסם את עצמה כמומחית, אך בפועל זה לא תמיד כך. בפועל אנחנו רואים שיש חברות שלא נותנות מענה מקיף ללקוח ולפעמים אפילו מעבירות אליו את האחריות.

לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם נאבקים על הזכויות שלכם ומבזבזים זמן יקר על העניין הזה, בחרו היטב את חברת הביטוח שלכם. בנוסף, כמובן שיש טעם להתייחס גם לעלויות ולבדוק עלות ביטוח צד ג לבניין, כי מה פתאום שתשלמו על ביטוח בית משותף יותר מהמחיר הממוצע בשוק? היום ההשוואות השונות שניתן לעשות בין חברות הביטוח אינן דורשות השקעה של יותר מידי זמן וזה בהחלט יכול להיות צעד משתלם.

כיצד ניתן לרכוש ביטוח לבית משותף?

ביטוח וועדים המרכז לביטוח, הינה סוכנות הביטוח המובילה בישראל. הסוכנות מעניקה שירות מקצועי, זמין ויעיל לעשרות אלפי דיירים ואלפי ועדי בתים

בכל רחבי הארץ, ודואגת להבטיח כי הביטוח יהיה במחיר משתלם במיוחד.

ביטוח וועדים המרכז לביטוח מבטיח לך מענה יעיל ומהיר בכל נושא שקשור לביטוח לבית המשותף, ניתן לפנות אלינו באמצעות טלפון, פקס ומייל.

חשוב כמו החזר המשכנתא

כל אדם שרכש דירה במדינה כמו ישראל יודע לומר עד כמה לא פשוט לממן את העניין הזה. זו הסיבה לכך שכולנו רוצים להגן על מה שיש לנו, ולכן ביטוח בית משותף, כפי שראינו, זה לא מסוג הדברים שכדאי לוותר עליהם. אין ויכוח על כך שמדובר על עוד הוצאה כלכלית שצריך להתמודד איתה, וכמו כל ביטוח אחר, גם כאן נעדיף לא להפעיל לעולם את הביטוח. עם זאת, אתם יכולים להיות בטוחים שאם יקרה משהו ולא יהיה לכם ביטוח, אתם תצטערו על כך מאוד.

אז מה עושים, אתם תוהים? לא מוותרים. למען האמת, לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח בית משותף, אלא גם רצוי שתעשו את זה כמה שיותר מהר. זה נכון שיכולים לעבור עוד חודשים רבים בלי שתתרחש שום תאונה באף אחד מהחלקים של הבניין המשותף שבו אתם חיים. עם זאת, גם עלול להיות שכן תקרה תאונה ומישהו יצטרך לשלם בגינה פיצויים. לכן, במקום להיכנס להוצאה כלכלית שלא באמת תוכלו להתמודד איתה, רצוי לבחור עוד היום את חברת הביטוח הנכונה עבורכם.

ביטוח בית משותף

לא עשיתי ביטוח בית משותף והצטערתי, שלא תגידו "לא ידעתי"!

זה נשמע לכם כמו משהו שקורה רק לאחרים? אתם לא מכירים אישית אנשים שלא עשו ביטוח כזה והצטערו על כך? אם כך, נעים להכיר. אני אחד מאותם האנשים שטענו שלהם זה לא יקרה, ויתרה מכך, הייתי בטוח עד לפני כמה שנים שביטוחים זה "לזרוק את הכסף". עם זאת, ברגע שבו גנן שעובד בבניין המשותף שבו אני גר שבר את הרגל, החיים שלי השתנו. אותו גנן החליט, ובצדק, לתובע אותנו – בעלי הדירות בבניין.

הוא הצליח להוכיח שהנזק נגרם לו כתוצאה מליקוי שלא תוקן אשר היה בבניין, וכיוון שלא היה לבניין המשותף שלנו ביטוח, כולנו היינו צריכים לשאת בעול הפיצויים לגנן. אומנם זה נכון שבסופו של דבר התשלום התחלק בין כל בעלי הדירות של הבניין, אך אני לא יכול לומר שזה לא הכביד עלי. זה היה קשה מבחינה כלכלית ובנוסף, זה פשוט הרס לי את הטיול המשפחתי שאליו תכננתי לצאת, כי את החיסכון הוצאתי על הפיצויים לגנן.

לכן ברור מדוע מאז הגישה שלי השתנתה, והאמת היא, שמאז אני ממליץ לכולם לעשות ביטוח בניין משותף. אל תחשבו יותר מידי ואל תצטרכו אפילו לברר כמה זה עולה, פשוט עשו ביטוח כזה כמה שיותר מהר ותראו שלא תצטערו, כמוני.

שאלות נפוצות

ביטוח בית משותף – איפה עושים את זה?

דיברתם עם לא מעט מכרים וקולגות מהעבודה שמאיישים את תפקיד ועד הבית בבניינים שבהם הם חיים? כולם סיפרו לכם שהם עשו כבר מזמן ביטוח בית משותף? אם כך, טבעי שגם אתם תרצו לעשות זאת.

מה שכן, חשוב לעצור לרגע ולבדוק באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים. זה נכון שתוכלו לעשות היום ביטוחים כאלה כמעט אצל כל חברת ביטוח, כפי שתוכלו לעשות בהרבה מאוד מקומות ביטוח נסיעה לחו"ל. עם זאת, לא כל חברת ביטוח זו בחירה מומלצת ולכן יש טעם לבדוק לאן אתם פונים.

האם מדובר על חברת ביטוח שכולם מכירים? האם זו חברה שיש לגביה המלצות חמות? והכי חשוב: האם זו חברת ביטוח שלא תתחמק ברגע האמת? הרי כולנו מכירים אינספור מקרים של חברות ביטוח שלא נותנות את הכיסוי המובטח ולכן טבעי שתרצו להימנע מעבודה מול חברת ביטוח כזו. לשם כך יש לבדוק בשבע עיניים איפה אתם רוצים לעשות ביטוח, כי לא לוקחים בנושא הזה סיכונים מיותרים.

למה לא כדאי לוותר על ביטוח בית משותף?

פעמים רבות קיימת התלבטות האם לעשות ביטוח בית משותף, והאמת היא, שזה בהחלט מומלץ. ביטוח כזה מכסה נזקים שונים לכל אותם מרחבים משותפים, וזה נכון בין אם מדובר על המעליות, על חדרי המדרגות, על הלובי או על כל מרחב משותף אחר שעומד לרשות כל הדיירים בבית. בנוסף, הוא מכסה גם תביעות צד ג' ולכן הוא משמעותי ביותר.

ביטוח בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף