ביטוח בית משותף – חשיבותו ומה הוא כולל

הכל על ביטוח בית משותף, למה הוא חיוני ומה הוא כולל 

ביטוח בית משותף הוא אולי אחד הביטוחים החשובים ביותר למי שגר בבית משותף.  וזה מפתיע היות ורבים מאוד ירימו גבה אם ישאלו אותם אם הם מכירים את הביטוח הזה או שהם יודעים כלל למה הוא נועד ומה הוא מכסה.  חלק גדול ישיבו שבשביל זה יש ראש ועד וזה לא מעניינים לדאוג לדברים כאלו.  תשובה זו למעשה לא תפטור אותם ביום פקודה במידה והם יגלו שלבניין שלהם לא היה ביטוח בית משותף כי גם ראש הוועד שלהם לא גילה עניים רב בנושא, בדיוק כמוהם.

 

למה ביטוח בית משותף הוא חיוני והכרחי לכל בית משותף באשר הוא?

לבית משותף יש הן אחריות משפטית על כל המתרחש באזורי המחיה המשותפים שלו שזה אומר אחריות של כל הדיירים יחד ובנוסף לכך ישנם מקרים בהם מתרחש נזק גדול הקשור למבנה או למתקנים בו הגורר הוצאה כספית גדולה מאוד אשר תתחלק מן הסתם בין כל הדיירים. בניין שנתפס עם המכנסיים למטה, כלומר שאין לו ביטוח כזה ונדרש פתאום לתיקון של המעליות כי הייתה הצפת מים שחדרה לפיר המעליות והציפה אותו, עלול למצוא עצמו עומד מול שוקת שבורה. תיקון מעליות יכול להגיע גם לסכומים אסטרונומיים.

 

יכולים לתבוע אתכם בגין רשלנות

מקרים אחרים למענם מתגייס ביטוח זה הם תביעות משפטיות שיכולות להיות מוגשות כנגד הבניין אם וכאשר אורח או עובד בבניין נפגעים באזורים המשותפים, כלומר מחוץ לדירות וטוענים כי הפציעה שלהם התרחשה בגין רשלנות בטיחותית שהייתה קיימת בבניין. תארו לכם טכנאי בזק שמגיע לבניין בדיוק בזמן בו צוות הניקיון מבריק את הלובי ושוטף את הרצפה ומחליק על הרצפה הרטובה ונפגע בגבו בצורה קשה. הוא יכול לתבוע את הבניין על כך שלא היה מוצב שלט כנדרש בחוק המצביע על כך שהרצפה רטובה ויש סכנת החלקה.

תביעות מסוג זה יכולות גם הן להגיע לסכומי כסף גדולים מאוד הן בשל סכום הפיצוי הכספי והן בגלל ההוצאות המשפטיות עצמן. עלות זו, בהיעדר ביטוח, תתחלק בין כל הדיירים בבניין.

 

סוגי הכיסויים בביטוח בית משותף

ביטוח מבנה ורכוש – נוגע לכיסוי נזקים למבנה עצמו ולכל מתקני הבניין מפגיעות כל שהן.

ביטוח צד ג' – מבטח אתכם מפני תביעות של אורחים או דיירים הנפגעים באזורים המשותפים עקב רשלנות שהובילה למפגע בטיחותי

ביטוח חבות מעביד – מבטח מפני תביעות שמוגשות על ידי עובדים ונותני שירות בבניין שנפגעים בו כתוצאה מרשלנות.

ביטוח ראש ועד – הרחבה המיועדת

ביטוח בית משותף – חשיבותו ומה הוא כולל
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
ביטוח
הביטוח שלא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו רגילים לעשות אינספור ביטוחים במהלך החיים. אנחנו עושים ביטוחים שונים כמו: ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שוכחים את אחד מהביטוחים

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף