ביטוח ועד בית בעידן המודרני

בעידן המודרני אנחנו רואים שיש עוד ועוד בניינים משותפים שנבנים באזורים שונים בישראל. יש לכך כמה סיבות טובות, כמו הנוחות, המחסור בקרקע והמחירים. מה שבטוח זה שלחיות בבניין משותף, ועוד כל כך גדול כמו הבניינים שנבנים בשנים האחרונות, זה לא פשוט. החיים במבנים כאלה מביאים איתם אינספור אתגרים שונים, כמו למשל: בחירת חברי וועד הבית, תחזוקת המבנה ואפילו התמודדות עם תביעות שונות. זה ברור שככל שהמבנה יותר גדול ויש בו יותר שכנים, הרבה יותר אנשים עוברים בו בכל יום. לא מדובר רק על דיירי הבניין, אלא גם על אורחים, שליחים ועוד. כל אותם האנשים שיעברו בבניין עלולים לעבור תאונות מסוגים שונים, בין אם זה כי הרצפה רטובה ובין אם זה בגלל כל סיבה אחרת. אתם באמת יכולים לחשוב על מישהו שיעבור תאונה, יתמודד עם נזק שנגרם לו ולא ירצה לקבל פיצוי? אותו אדם יחליט כמעט תמיד לתבוע, ומי שיעמוד על הכוונת אלה הם חברי ועד הבית. לכן ביטוח ועד בית זה נושא חשוב ובוער, מה שמסביר מדוע גם לכם כדאי להתעמק בו.

 

ביטוח שכוללת פוליסה נרחבת ומקיפה

כשמתחילים לבדוק יותר לעומק את הנושא של ביטוח ועד בית, מגלים שיש לא מעט פוליסות שביניהן ניתן לבחור. זה קורה לגבי כל סוג של ביטוח וכך גם לגבי ביטוח ועד בית. משמעות הדברים היא שכדאי יהיה לעצור לרגע ולברר על איזו פוליסה אתם עומדים לחתום. למשל, מה גובה הכיסוי הכספי שמבטיחה חברת ביטוח במצבים שונים? והאם המבוטח צריך קודם כל לשלם ורק אחר כך הוא יקבל את עזרת חברת הביטוח? או שזו חברת ביטוח שקודם כל תיתן מענה ועזרה ואח"כ תבדוק את הפרטים מול הלקוח? חשוב מאוד לרדת לעומק הפרטים האלה, כי בסופו של דבר, גם כשעושים ביטוח ועד בית המטרה היא לצאת מרוצים. המטרה היא לישון בשקט ולדעת שאם אין ברירה וצריך להפעיל את הביטוח, לפחות ניתן יהיה לקבל בגינו שירות טוב ואמין.

 

מי צריך לממן את הביטוח?

לא מעט אנשים בטוחים שאם מישהו ממלא את תפקיד ועד הבית, הוא זה שצריך לממן את הביטוח. יחד עם זאת, בפועל אנחנו רואים שזה כמובן לא מדויק. היום דייר א' בוועד ומחר דייר ב' יאייש את התפקיד הזה.

לכן ברור מדוע, כאשר מדברים על ביטוח ועד בית, מי שצריך לממן את הביטוח אלה הם כל בעלי הדירות במבנה. זו גם הסיבה שבגללה כדאי יהיה לבדוק את הפרטים לעומק, לראות על איזה מחירים מדובר ולהשוות בין הצעות מחיר שונות. כאשר כל בעלי הדירות בבניין מממנים ביחד את עלות הביטוח הדברים נראים אחרת לגמרי וכל שכן צריך למעשה לשלם סכום סביר ביותר ולא מוגזם.

ביטוח ועד הבית
ביטוח ועד בית בעידן המודרני
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף