ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף וההבדל ביניהם

איזה סוג ביטוח חייב כל בית משותף לרכוש לעצמו, ומה הוא כולל מבחינת כיסויים ביטוחיים?

בניין משותף מתוקף היותו התאגדות דיירים במבנה מאוחד, אחראים יחד לתחזוקת אזורים משותפים וגם כיישות משפטית מול תביעות מצד גורמים אשר טוענים לנזק הן מצד הבניין עצמו והן בגלל התנהלות של ראש הוועד.  אז מה ההבדל בין ביטוח ועד בית לבין ביטוח בית משותף ומה מכסה כל אחד מהם?

 

ביטוח ועד בית

ביטוח ועד בית הוא למעשה כיסוי שהוא הרחבה לביטוח רחב יותר הנקרא ביטוח בית משותף, הוא אינו נרכש בנפרד  ותפקידו הוא להגן על ראש הוועד מפני תביעות אישיות שיכולות להיות מוגשות נגדו בטענה לרשלנות בביצוע תפקידו אשר גררה הוצאות כספיות מצד הדיירים או הובילה לפציעה של מבקר או איש מקצוע בבניין.

על סוגי הכיסויים הכלולים בביטוח זה נסביר בביטוח בית משותף שמכסה בדיוק את אותם נושאים אך מייצג את הבניין עצמו כאגודת דיירים הנושאים יחד באחריות משותפת.

 

ביטוח בית משותף והכיסויים שהוא כולל

ביטוח בית משותף קיים על מנת להעניק כיסוי ביטוחי למספר מקרים בהם יכולה להיגרם הוצאה כספית גדולה לבניין אשר תתחלק בין הדיירים.

סוגי הכיסויים הם:

ביטוח מבנה ורכוש – מכסה מפני כל סוג נזק שיכול להתרחש באזורים המשותפים בבניין, המתקנים שלו וכל רכוש משותף בבניין.  הביטוח מכסה מפני פגעי טבע כגון שריפות, רעידות אדמה, סופות וגם מפני נזקים פנימיים ואקראיים כגון פיצוץ צנרת, קצר חשמלי שגורם לשריפה, גניבות, ונדליזם וכדומה.

ביטוח צד ג' – מגן מפני תביעות נזיקין אשר יכולות להיות מוגשות מטעם דיירים או אורחים בבניין אשר נפגעים באזור המשותף כתוצאה מרשלנות הקשורה בבניין.

ביטוח חבות מעביד –  בדומה לביטוח צד ג' אך כנגד תביעות הקשורות לנותני שירות ואנשי מקצוע

ביטוח ועד בית – כאמור זוהי הרחבה המגנה על ראש הוועד עצמו מפני תביעות אישיות בנושאים המצויינים.

 

אין להקל כלל בחשיבות ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף. עלויות תיקון נזקים בבניין כתוצאה מפגעי טבע או פיצוץ צנרת אשר גם גורם נזק למעליות יכולות להגיע לסכומי עתק ובהיעדר ביטוח כזה הסכומים האלו פשוט יתחלקו בין הדיירים ויגרמו נזק כלכלי כבד.

כמו כן תביעות פיצויים, אלו עלולות במקרי קיצון גם להגיע למיליוני שקלים ולמוטט כלכלית את דיירי הבניין.

מצבים כאלו הם אמנם נדירים אך אתם לא יכולים לדעת אם הסטטיסטיקה החליטה לבחור בכם כמקרה מייצג.

מה עוד שביטוח בית משותף הכולל בתוכו גם את ביטוח ועד בית עולה בסה"כ כמה עשרות שקלים לשנה לדייר וזה לגמרי לא משהו שצריך בכלל לשקול לעומת השקט הנפשי שזה קונה לדיירים.

ביטוח ועדי ביתים וביטוח בית משותף

ביטוח ועד בית וביטוח בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף