כל האמת על ביטוח ועד בית

עכשיו, אחרי שנים שהצלחתם להתחמק מהתפקיד הזה, אתם עומדים למלא את המקום של ועד הבית? מי שעשה את התפקיד הזה החליט להפסיק? לפרוש? או אולי לעבור לבית אחר? אם כך, ברור מדוע אתם מעט חוששים. על פניו התפקיד של ועד הבית לא יותר מידי מסובך, כי בסך הכול ועד הבית מייצג את הבניין כולו, אך בפועל זה לא לגמרי כך.

בפועל אנחנו רואים שמעבר לתשלומים שוטפים והעסקת אנשי מקצוע שיגיעו לטפח את הבניין, אתם גם עומדים בחזית ואתם חשופים לתביעות אישיות. לא כל האנשים מודעים לכך, אבל האמת היא, שחברי וועד הבית עלולים להתמודד עם תביעות מגורם שכלל לא גר בתוך הבניין או מהדיירים עצמם. למשל, אם דייר יחליט שהדירה שלו נפגעה בדרך כזו או אחרת בגלל שיפוץ שאתם, ועד הבית, החלטתם לעשות, הוא יוכל להחליט שהוא תובע אתכם אישית.

מה יכלול הביטוח שתעשו?

אין הרבה היגיון בכך שחברי ועד הבית צריכים להתמודד אישית עם תביעות, וזה נכון בין אם מדובר על תביעות שמגיעות מצד דיירי הבית ובין אם מדובר על תביעות מבחוץ. אותם תביעות מבחוץ יכולות לכלול אינספור מצבים שבהם מישהו נכנס לבניין, מועד על מדרגה שלא תוחזקה כמו שצריך בחדר המדרגות ומחליט לתבוע פיצויים אישיים מוועד הבית.

מה עושים במצב כזה? הרי הפיצויים הללו עלולים להגיע לעשות אלפי שקלים ובמקרים מסוימים אפילו יותר. לכן, כאשר אתם עושים ביטוח ועד בית, כדאי יהיה לבדוק גם את העניין הזה ולראות על מה בעצם אתם משלמים. אל תתפשרו על ביטוח שלא יהיה מספיק מקיף או על ביטוח שברגע האמת ישאיר אתכם לבד. לכן, שנייה לפני שאתם חותמים על פוליסה של ביטוח ועד בית, חשוב מאוד לברר שהוא כולל הכול וכל מצב.

האם חברת הביטוח שלכם תתנער מכם ברגע הכי קריטי שיכול להיות?

מדהים לראות כמה חברות ביטוח נוהגות בצורה כזאת. הן מרשות לעצמן לגבות מחירים אסטרונומיים מהלקוחות, ובסופו של דבר, כאשר הלקוח זקוק לכיסוי הכלכלי ולעזרה, הן אפילו לא עונות לו לטלפון. ברור מדוע לא תסכימו להיות לקוחות של חברה כזאת, ובצדק.

לכן חשוב כל כך לברר מראש לאיזו חברת ביטוח אתם עומדים לפנות, וזה חשוב לא רק מבחינת העלויות. אין כל סיבה שבגללה אתם צריכים לעשות ביטוח ועד בית אצל חברת ביטוח שידועה לשמצה ושאינה מספקת מענה מקיף ומהיר ללקוח.

למען האמת, לפעמים אפילו כדאי יהיה לשלם קצת יותר אם זה מה שיבטיח שבסופו של דבר תקבלו עזרה כשיהיה לכם צורך בכך. ביטוח ועד בית הוא ביטוח בעל חשיבות אדירה ואם חשבתם שתצטרכו לממן אותו לבד, דעו שאתם טועים, כי בפועל כל דיירי הבניין יחלקו אתכם את ההוצאה.

 

 

 

כל האמת על ביטוח ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף