מה זה אומר ביטוח בניין משותף?

רובנו מכירים את החיים בבניינים משותפים, שכן בישראל זו האופציה העיקרית למגורים. חשוב להבין שמבחינת ההגדרה, גם בניין שיש בו שלוש דירות וגם בניין שיש בו יותר מעשר קומות הוא בניין משותף. יש מספר מאפיינים לבניינים משותפים, כמו למשל, העובדה שיש בכל בניין כזה וועד והעובדה שיש בבניינים כאלה שטחים משותפים. השטחים המשותפים יכולים להיות הלובי, חדר המדרגות, המעליות וכדומה. שאלת השאלה הטבעית: מי באמת אחראי אם קורה משהו לאותם שטחים משותפים? מי יוכל לשאת בעול התיקונים אם הייתה תאונה חמורה וחלק מהבניין נהרס? או, לחילופין, אם הבניין כולו קרס? חשוב להבין שבלי ביטוח בניין משותף זה פשוט לא יעבוד. לרוב האנשים יהיה מאוד קשה לגייס את ההון לתיקונים או שיפוצים בבניין משותף אם משהו קורה. לכן ברור מדוע יש חשיבות אדירה לעשות ביטוח בניין משותף, ויפה שעה אחת קודם.

מה עוד כולל ביטוח של בניין משותף ומה חשוב לבדוק?

כשמדברים על ביטוח בניין משותף חשוב מאוד לברר לא רק את נושא התיקונים של הבניין עצמו, אלא גם עוד כמה סעיפים. למשל, האם עצרתם פעם לחשוב שאם קורה משהו לאחד מהעובדים שמגיעים לעבוד בבניין והם עוברים תאונה, בעלי הדירות בבניין הם האחראים לכך? זה יכול להיות הגנן שמגיע ועובר תאונה כלשהו אך זה גם יכול להיות המנקה ששובר רגל בגלל בעיית תחזוקה במדרגות. לא חסרות דוגמאות למצבים כאלה, ולכן, כאשר אתם עושים ביטוח בניין משותף, חשוב מאוד לברר שהוא כולל גם מצבים כאלה. מעבר לכך, יש לעשות ביטוח בניין משותף שכולל גם תאונות לצד ג'. צד ג' יכול להיות כל אדם שנכנס לבניין שלכם לא באופן קבוע. למשל: אורחים, שליחים או כל מיני נותני שירותים מזדמנים אחרים. מדובר על סעיף מאוד חשוב בביטוח, שכן ללא סעיף כזה השכנים עצמם יצטרכו לשלם אם תהיה תאונה כלשהו ויחליטו לתבוע את הבניין.

האם כל חברת ביטוח תיתן לכם את הכי טוב שיש?

לצערנו, הניסיון מלמד שהתשובה היא לא. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים איפה לעשות ביטוח בניין משותף רק בהתאם למחירים, חשוב לבדוק עוד כמה דברים. למשל, האם חברת הביטוח שאליה אתם עומדים לפנות מגיעה עם ניסיון? והאם זו חברה שאתם מוצאים לגביה לא מעט חוות דעת חיוביות? האם זו חברה שיכולה לסייע לכם בעת צרה? או שאולי זו חברה שדווקא תנסה להקטין עד כמה שרק אפשר את הכיסוי שהיא תסכים לתת לכם? אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו במצב שבו הוא חייב את עזרת חברת הביטוח, אך כבר היו דברים מעולם. לכן חשוב מאוד שתעשו ביטוח בניין משותף במקום שאתם באמת יכולים לסמוך עליו, כי רק כך תוכלו להיות רגועים.

 

מה זה אומר ביטוח בניין משותף?
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

ביטוח מבנה צד ג' ועלות ביטוח צד ג לבניין הוא היבט משמעותי ביותר בניהול של נכסים מסוגים שונים. עם זאת, מדהים לגלות שלעיתים קרובות, למרות שהביטוח הזה הוא בעל חשיבות

קרא עוד »
הכול על ביטוח בניין משותף
הכול על ביטוח בניין משותף

ביטוח בניין משותף הוא היבט חיוני בניהול הנכס המציע יתרונות רבים לבעלי הנכסים. מאמר זה מספק הבנה מקיפה של ביטוח מבנים משותפים, חשיבותו וכיצד הוא יכול להוות יתרון בניהול נכסים.

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף