ביטוח בניין משותף – למה צריך אותו בכלל?

בשביל מה צריך ביטוח בניין משותף?

נתחיל מהסוף ונגלוש להסבר מפורט בהמשך.

כל בניין ודגש כפול על כל בניין, חייב שיהיה לו ביטוח בניין משותף. ממש כך וללא שום פשרה בנושא. אבוי לדיירי בניין שאין להם ביטוח כזה וקורה אירוע המחייב את השתתפות כל הדיירים בכיסוי ההוצאה שלו.

מה יכול לקרות ומה מכסה ביטוח בניין משותף?  עכשיו נפרט בהרחבה.

 

אלו מקרים מכסה ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף נועד להגן על דיירי המבנה מפני כל אירוע בו תידרש הוצאה כספית הנוגעת לכלל הדיירים ומתחלקת ביניהם. אירועים כאלו מתחלקים קטגורית לשני מצבים והם: נזק למבנה או למתקניו והרכוש המשותף בו. פגיעה פיזית של אדם בין אם הוא עובד בבניין או אורח או אף אחד הדיירים עצמם המתרחשת באזורים המשותפים של הבניין.

תיקון נזק באזורים המשותפים בין אם זה כתוצאה מהצפה, שריפה, רעידת אדמה וכדו' יכול להגיע לסכומי כסף גדולים מאוד.

פגיעה של אורח, דייר או עובד בבניין הנגרמת כתוצאה מרשלנות של הבניין תוביל לתביעת נזיקין שגם היא עשויה להסתכם בסכומי כסף גדולים מאוד.
ומקרים מסוג זה מתרחשים בבניינים בישראל כל הזמן.  ברוב המבנים קיים ביטוח כזה ולכן אנחנו לא נשמע עליהם. אבל בבניינים שאין להם ביטוח מבנה משותף, אירוע כזה יכניס את הדיירים לברוך כלכלי ולא פחות חמור מכך עלול לגרום לאי תפקוד של הבניין כתוצאה ממחסור כספי לתיקון הנזק.

 

אלו כיסויים ביטוחיים חייבים להיכלל בביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף חובה שיכללו בו שלושה סוגי כיסויים הכרחיים ועוד הרחבה נוספת הבאה להגן על ראש הועד עצמו ולהעניק לו שקט נפשי בביצוע תפקידו.

הכיסויים הנדרשים בביטוח בניין משותף הם:

  • ביטוח מבנה ורכוש משותף: מכסה כל פגיעה במבנה כתוצאה מכל סוג נזק, בין אם זה מפגעי טבע או נזק פנימי כגון קצר חשמלי שהוביל לשריפה או פיצוץ בצנרת שגרם להצפה ונזק למעליות וכדו' ואף נזקים של גניבה או ונדליזם בבניין.
  • ביטוח צד ג' מכסה אתכם כנגד כל תביעה משפטית שמוגשת כנגד הבניין במקרה ואורח או דייר נפגעו בבניין כתוצאה מרשלנות. לדוגמא כבל חשמל שנשאר חשוף כתוצאה מעבודה רשלנית וגורם התחשמלות או אריח שהונח בצורה לא תקינה ונופל וכדומה.
  • ביטוח חבות מעביד – בדומה לצד ג' אבל מכסה אתכם במקרים שבהם נותני שירות בבניין נפגעים בו כתוצאה מרשלנות.
  • ביטוח ועד הבית – זוהי הרחבה המבאה לכסות את ראש הוועד עצמו מפני תביעה אישית שיכולה להיות מוגשת נגדו בגין כל אחד מהמקרים אותם ציינו קודם.

 

כמה עולה ביטוח בניין משותף לכל דייר?

ביטוח בניין משותף עולה החל מכ60 ש"ח לשנה לכל דייר במידה ומדובר בבניין בן 10 דירות ומעלה ומשולם מכספי קופת הוועד.

לבניינים קטנים יותר יש לקבל הצעת מחיר ספציפית

ביטוח בניין משותף – למה צריך אותו בכלל?
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

ביטוח מבנה צד ג' ועלות ביטוח צד ג לבניין הוא היבט משמעותי ביותר בניהול של נכסים מסוגים שונים. עם זאת, מדהים לגלות שלעיתים קרובות, למרות שהביטוח הזה הוא בעל חשיבות

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף