ביטוח ועדי בתים

החשיבות של ביטוח ועדי בתים

אתם עדיין מתלבטים האם גם בבניין שלכם כדאי שתעשו ביטוח ועדי בתים? חשוב שתבינו: אתם, בתור ועד הבית, אחראים על ניהול היומיומי של הנכס המשותף בו אתם גרים.

זה כולל תחזוקה, תיקונים והעסקת עובדים. אחריות זו כרוכה בסיכונים פוטנציאליים, כגון נזק לשטחים משותפים, פציעות של צדדים שלישיים או תאונות בהן מעורבים עובדים. מכאן נובעת החשיבות של ביטוח לוועד הבית.

אומנם אין ויכוח על כך שאף דייר או חבר ועד לא היה רוצה למצוא את עצמו במצב שבו עליו להפעיל את הביטוח, אך אין לדעת מה יוליד יום. לכן ביטוח לוועד הבית, כמו ביטוח צד ג לבניין משותף, הוא קריטי.

מרכיבי ביטוח ועדי בתים במגדל

יושב ראש ועד הבית נחשב לתפקיד התנדבותי ללא תמורה, ובכל מקרה יו"ר ועד הבית הינו נחשב לנציגות הרשמית של הבניין. בכל מקרה של נזק/מחדל חברי ועד הבית משמשים כתובת הראשית לקבלת תביעות ותלונות. במקרו אלו ואחרים חברי ועד הבית צריכים כתובות אשר תספק להם כיסוי והגנה בעת הצורך.

ביטוח ועדי בתים מגן עליהם מפני תביעות כלכליות אפשריות ומעניק להם ליווי משפטי בעת הצורך.

מגדל הינה חברת הביטוח המובילה והיציבה בישראל כבר עוד משנות ה-80. נכון להיום מבוטחים במגדל כ- 2.3 מיליון לקוחות פרטיים ועסקיים.

  1. בביטוח אחריות צד ג' –  אורח שהגיע לבניין והחליק במדרגות, ילדים ששיחקו בחצר ונפגעו מאבן בולטת כל אלו ועוד עלולים להתרחש בחלל המשותף בבניין: חדר מדרגות, גינה, חניון ועוד. ביטוח אחריות צד שלישי מגן ומכסה כאשר מקרים אלו מתרחשים.
  2. ביטוח אחריות עובדי משק הבית המשותף – עובדי משק הבית נמצאים תחת אחריותו של ועד הבית, כלומר במידה ואם עובד נפצע במהלך עבודתו מסיבות של מחדל בטיחותי בבניין, רשאי אותו עובד לתבוע את ועד הבית בגין פיצויים. תביעות אלו יכולות להגיע לסכומים גבוהים, לכן ביטוח ועד בית מכסה את ועד הבית במקרים כאלה ומעניק סיוע וליווי משפטי.
  3. ביטוח נזקי מים – כיסוי ותיקון באמצעות שרברב פרטי או שרברב שבהסדר בהתאם לבתחירתך.
  4. כיסוי במקרים חריגים – כיסוי למבנה ולרכוש המשותף כתוצאה ממקרי טרור, פגיעת כלי טיס ורעידות אדמה.
  5. כיסוי במקרים של נזק – כיסוי למבנה ולרכוש המשותף במקרה של שריפה, הצפות מים, נזקי מזג האוויר ועד.

ביטוח ועדי בתים השוואת מחירים

הכירו את המקרים שבהם ביטוח ועדי בתים יוכל לתת לכם כיסוי

בבואנו להבין מה כולל ביטוח מבנה או מתי ביטוח ועדי בתים נותן כיסוי, חשוב להבין: זה תלוי בשאלה על איזה פוליסה חתמתם.

ביטוח עבור ועד הבית יכול לתת כיסוי במקרים שונים כמו: תביעות אחריות או כיסוי עלויות התיקונים של שטחים משותפים ולספק סיוע כספי במקרה של אירועים בלתי צפויים.

הגנה זו לא רק מבטיחה את התפקוד התקין של הנכס המשותף, אלא גם מספקת שקט נפשי לדיירים ולחברי הוועד. פוליסות ביטוח ועדי בתים משותפים מציעות בדרך כלל מגוון כיסויים על מנת להתמודד עם הצרכים הייחודיים והסיכונים הפוטנציאליים העומדים בפני נכסים משותפים.

חלק מהסוגים העיקריים של הכיסוי כוללים:

  • אחריות כלפי צד שלישי: מכסה את עלויות שכר הטרחה המשפטי והסדרי הפשרה הנובעים מתביעות שהגישו צדדים שלישיים.  
  • אחריות חברי הוועד: מגן על חברי הוועד מפני אחריות אישית הנובעת מפעולותיהם או החלטותיהם בשם הוועד.
  •  אחריות מעסיקים: מכסה את עלויות תביעות הפיצויים המוגשות על ידי עובדים שנפגעו או חלו עקב עבודתם עבור ועד הבית.

טיפ חשוב לפני שרוכשים ביטוח ועד בית

לפני שאנו ניגשים לסוכן הביטוח על מנת לרכוש ביטוח, עלינו לדעת היטב את מאפייני הבניין בו אנו מתגוררים, ובכך להתאים את הפוליסה לצרכיו הייחודיים. רצוי ואף מומלץ לערוך סקר שוק מקיף ולבדוק את החברות בהן אנו מתעניינים לרכוש ביטוח זה. על מנת לרכוש ביטוח לוועד הבית אין צורך בקיום אסיפת דיירים ואין צורך כלל בהסכמת רוב הדיירים, כל מה שצריך לעשות הוא להרים טלפון לסוכן ביטוח ולרכוש ביטוח ועד בית.

דוגמאות מהחיים לחשיבות של ביטוח מסוג זה

אפשר להבין אתכם אם אתם בדילמה לגבי ביטוח ועדי בתים. עם זאת, כדאי שתדעו: אם יהיה לכם ביטוח כזה, ברגע האמת לא תצטערו על כך. לדוגמה, צינור מים שמתפוצץ בבניין משותף עלול לגרום נזק רב לדירות מרובות, מה שמוביל לתיקונים יקרים. באופן דומה, מבקר שמחליק ונופל בחדר מדרגות לא מתוחזק היטב עלול לתבוע את ועד הבית בגין רשלנות. מקרה כזה יכול לגרור הוצאות משפטיות ניכרות ותשלומי פיצויים פוטנציאליים. לכן ברור מדוע לביטוח מסוג זה יש חשיבות אדירה. ממש כפי שלא מוותרים על ביטוח בניין משותף, כך גם לא כדאי לוותר על ביטוח עבור ועד הבית.

הכירו את המקום הנכון לעשות בו ביטוחים מכל סוג

אתם מעוניינים לעשות כמה שיותר מהר את הביטוחים הדרושים לבניין שלכם? היכרו את חברת building-ins. חברה זו מביאה איתה שילוב נדיר בין מקצועיות בכל מה שקשור לעולם הביטוחים ובין מחירים נהדרים. לכן, אם תוכלו לעשות כאן ביטוחים שונים לבניין שלכם ולישון בשקע, למה לחשוב פעמיים לפני שאתם יוצרים קשר?

 

שאלות ותשובות – ביטוח ועד בית

מהם היתרונות של ביטוח ועד בתים?

היתרונות כוללים הרגשת בטחון פיננסי, הגנה על הנכס, פיצויים עבור נזקים ותאונות, ואפשרות להתמודדות עם תופעות טבע ואסונות אחרים.

אילו פרמטרים יש לשקול בעת בחירת תוכנית ביטוח עדי בתים?

פרמטרים כוללים את הכיסויים הנדרשים, סכום הביטוח, תנאי הפיצויים, תנאי הביטוח וההוצאות החודשיות.

מהו תהליך הגישה לביטוח עדי בתים?

תהליך הגישה כולל בדיקת צרכים, השוואת אפשרויות, בחירת תוכנית, מילוי טופסי ביטוח ותשלום דמי הביטוח.

מהם התנאים של ביטוח עדי בתים?

תנאים כוללים סוגי נזקים מכוסים, סכום הביטוח, החריגות והפטורים, תקופת הכיסוי ופרטיות הפוליסה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

 

ביטוח ועדי בתים
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף