ביטוח ועד בית לגור בשקט נפשי מעודכן לשנת 2024

מקרים רבים עשויים להתרחש בתחום ביטוח ועד בית ולכן יש יתרון לביטוח באמצעות פוליסה המכסה את כלל דיירי הבניין. זאת, כדי שבקרות אירוע ביטוחי לא נהיה תלויים באלו שאין להם את הסכום הנדרש לשיפוץ עבור חלקם ברכוש המשותף. כדי למנוע מצב שאתם תלויים בבעלי מקצוע מטעם חברת הביטוח (אינסטלטורים, חשמלאים, קבלני שיפוצים) וכדי להשאיר את הבחירה בידכם, תוכלו לבחור פוליסה מתאימה ולציין זאת מראש.

ניתן בתוספת תשלום לסמן בפוליסת הביטוח 'שרברב פרטי' במקום 'שרברב הסדר' למשל, ואז לקבל את הכסף מחברת הביטוח ולהתקשר באופן עצמאי עם בעל מקצוע, בכפוף לאישור שמאי מקצועי שמנהל את התביעה. זה כמו שיש אפשרות בביטוח רפואי לבחור לאיזה רופא ללכת, במקום להיות מוגבלים לרשימה שמספקת חברת הביטוח לרופאים מהחזר.

תפקיד ועד הבית מה חשוב לדעת

הנה חלפו השנים ועכשיו אתם מוצאים את עצמכם מאיישים את תפקיד ועד הבית? עד היום השכנים שלכם עשו זאת, אבל עכשיו כבר אין ברירה ואתם חייבים לתרום את חלקכם לעניין? אם כך, יש דבר אחד שאתם חייבים להבין כבר בתחילת הדרך. אומנם בישראל מדובר על תפקיד שנעשה לגמרי בהתנדבות, אך בפועל, זה לא פוטר אתכם מאחריות.

בפועל אם משהו יקרה, אפשר יהיה לתבוע אתכם באופן אישי. לכן חשוב מאוד שתעשו ביטוח ועדי בתים, ולמען האמת, כדאי שתעשו את הביטוח הזה עוד לפני שאתם נכנסים לתפקיד. אתם לא יודעים מה יוליד יום ואיזה תאונות עלולות לקרות. לכן, אם אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בצרה צרורה כי לא עשיתם ביטוח מראש, כדאי שתטפלו בעניין עוד היום.

מקדימים ביטוח ועד בית למכה

 גם אם אין לכם ועד בית או חברת ניהול, אתם חשופים לתביעות שיכולות להגיע למיליוני שקלים ואף לאחריות פלילית במקרה של רשלנות בתחזוקת ביטוח לוועד הבית, שתוביל לנזק לעוברים ושבים. אין כל ספק, שכאשר אין ועד בית ואין חברת ניהול, כל תאונה או נזק ירבוץ לפתחם של כל בעלי הדירות בבנין, ביחד ולחוד.

כולל בעלי דירות ש'רק' משכירים את דירתם לאחרים ואינם מתגוררים בנכס. השכרה אינה פוטרת מאחריות. בבית שמשום מה אין בו ועד בית ואין בו חברת ניהול צריך לעשות ביטוח. היעדר ביטוח חושף את כל בעלי הדירות לתביעות אישיות בגין נזקים, שנגרמו לנפש או לרכוש בתחומי הרכוש המשותף.

ביטוח ועד בית משותף

איך פותרים סכסוך עם בעל מקצוע

האחריות הנזיקית של בעלי הדירות חלה גם כלפיהם עצמם, גם כלפי אורחים ומבקרים בבית, גם כלפי ספקי שירותים וגם כלפי בעלי מקצוע שונים

אשר עובדים בשטח ביטוח ועד בית: מנקה, גנן, שומר או כל מי שמגיע לצורך ביצוע תיקון כלשהו בבית. התביעות עלולות להגיע לסכומים גבוהים ביותר.

ומענה לכל שאלה בנושא החשוב הזה תוכלו למצוא באגודה לתרבות הדיור.  עוד על הביטוח ועד בויקיפדיה לינק

חשוב לזכור שביטוח פרטי, שאדם עושה לדירתו או לרכושו, אינו מכסה, בוודאי לא באופן מלא, תאונות המתרחשות ברחבי הרכוש המשותף. הביטוח

של הרכוש המשותף אינו פוטר את בעלי הדירות מלבטח את אחריותם בתוך דירותיהם

לסיכום, טוב שכן קרוב מאח רחוק ואם מדברים על שכנים ביטוח ועד בית, טוב שיהיה לכם ביטוח בניין משותף טוב. פרטים נוספים

הבדיקה שתחסוך לכם כסף והרבה

האמת היא, שלא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח לוועד הבית, אלא גם רצוי שתעשו את זה כמה שיותר מהר. אתם תוהים מדוע? פשוט מאוד, כי אפילו אם אתם רגילים לחיות ללא ביטוח כזה, מתוך אותה הנחה ישראלית ש "יהיה בסדר", הרי שמספיקה שנייה אחת כדי שהכול ישתנה. אתם לא באמת רוצים למצוא את עצמכם בלב פרשייה שבה מישהו תובע אתכם רק כי הוא החליק בלובי ואתם לא באמת רוצים להיכנס עכשיו להליכים משפטיים מול הגנן שעובד אצלכם כבר עשרות שנים.

בנוסף לכך, בין אם רק המשפחה שלכם היא וועד הבית בבניין ובין אם אתם חולקים את התפקיד הזה עם עוד כמה שכנים, איזו סיבה יש לכם לקחת סיכון מיותר? זה נכון, בהחלט יכול להיות שתמלאו את התפקיד הזה גם עוד חמש שנים ולא לא יקרה, אך גם עלול להיות שמחר בבוקר תקרה תאונה כזו או אחרת. לכן אנחנו מציעים לכם לא לדחות את העניין הזה, לעשות כבר עכשיו את כל הבירורים ולבחור איזה ביטוח עד בית תרצו לעשות.

איך לבחור חברת ביטוח מתאימה

כל מי שרוצה לעשות ביטוח רכב עושה בדיקה מעמיקה לפני שהוא פונה אל חברת ביטוח כזו או אחרת. למעשה, היום יש גם לא מעט כלים חינמיים אונליין שמבטיחים לנו לעשות השוואת מחירים כמה שיותר מהירה ויעילה. לכן כדאי שתדעו: גם כאשר מדברים על ביטוח ולועד הבית אפשר, וגם רצוי, לעשות את זה.

במילים אחרות, זה טוב ויפה שהחלטתם להיות אחראים ושאתם רוצים לעשות ביטוח, אך מצד שני, אתם לא חייבים לשלם על כך הון עתק. מעבר לעובדה שכנראה שכל השכנים יתחלקו אתכם בהוצאה הזאת כך שכל משפחה לא תשלם הרבה, אתם צודקים אם אתם לא מוכנים לבחור חברה עם תעריפים גבוהים מידי.

מצד שני, האם אתם יכולים לדמיין מצב שבו עשיתם ביטוח, אתם זקוקים לעזרה בדחיפות ופשוט לא עונים לכם? אין משהו מטריד יותר מזה ולכן, עם כל הכבוד לרצון שלכם לחסוך ולשלם מחירים נמוכים יותר על פוליסה כזאת, רצוי לבדוק גם את האמינות של החברה שאליה אתם חושבים לפנות. כדי לבחור חברת ביטוח מובילה בכל מה שקשור לענייני ביטוח ועד בית, צריך להתייחס לעלויות אך גם לשאלה האם החברה זמינה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ללקוחות שלה.

ביטוח אחריות כלפי צד שלישי

האם ידעתם שבתור ועד הבית כל אחד יכול לתבוע אתכם? למשל, גורם שלישי שיהיה בבניין ויעבור תאונה כלשהי, יוכל להחליט שהוא תובע אישית את חברי ועד הבית. הם היו אלה שאחראים לתקן את המדרגה השבורה שגרמה לכך שאותו אדם נפל ושבר את היד. זה לא משנה על איזה מקרה מדובר או עד כמה הנזק לצד השלישי חמור. לכן, כדאי מאוד לעשות ביטוח צד ג לבניין משותף כדי להימנע ממקרים כמו אלו.

מה שבטוח זה שאם תמצאו את עצמכם בלי ביטוח ועד בית, זה עלול לעלות לכם הון עתק. לעומת זאת, במקרה שבו כן תעשו ביטוח כזה, תוכלו לישון בשקט. אומנם זה אף פעם לא נעים לגלות שמישהו עבר תאונה כלשהי בשטח הבניין שלכם, אך זו לא באמת רק האחריות שלכם. אתם לא צריכים לשלם לאותו צד שלישי פיצויים מחשבון הבנק שלכם. במקום זה חברת הביטוח שלכם תישא באחריות ותשלם את כל הפיצויים הנדרשים.

ביטוח לוועד הבית – שימו לב על מה אתם חותמים

כפי שהזכרנו לעיל, זה נכון שרוב פוליסות הביטוח יחסית דומות, אך בכל זאת יש סעיפים שיכולים להשתנות מעט בין פוליסה כזו לאחרת. לכן, כאשר אתם מחפשים את הפוליסה הנכונה לכם, אל תשכחו את הדבר הכי חשוב שיש: אתם רוצים לישון בשקט. זה אומר שאם אתם כבר עושים ביטוח מסוג זה, כדאי לעשות את הביטוח הכי מקיף שיש, אפילו אם זה אומר שתשלמו עליו קצת פחות. למרות שלהתחיל לקרוא פוליסות ביטוח זה לא עניין פשוט ויש מי שיתעייף בדרך, אנחנו ממליצים לכם לעשות זאת.

כך תוכלו להיות בטוחים שהביטוח מכסה כל מצב של תאונה, בין אם התאונה קרתה לאחד מהשכנים ובין אם מדובר על אדם שבא לבקר בבניין. אין כל טעם לעשות ביטוח שלא כולל את כל המצבים שעלולים לקרות וחשוב מאוד להיות עם היד על הדופק בעניין הזה. לסיכום, ביטוח לוועד הבית זה עניין חשוב מאוד שיכול למנוע מעם לא מעט אי נעימויות בעתיד, אז למה שלא תעשו זאת עוד היום ותחתמו על פוליסת ביטוח מתאימה?

שאלות נפוצות

מתי ביטוח ועד בית חשוב לנו?

תמיד. ביטוח ועד בית יכול להציל את חברי ועד הבית מתביעות בגין פעולות שונות שהם עשו או לא עשו וגם במקרים של תביעות צד ג'. כיוון שלרוב חברי ועד הבית מתחלפים כל פרק זמן מסוים, הדיירים יממנו באופן משותף את עלות הביטוח. 

מפני מה ביטוח ועד בית מכסה?

כאשר מדברים על ביטוח ועד בית מדברים על מגוון רחב של מקרים. למשל, אם בתור ועד הבית תחליטו לעשות שיפוץ ואם השיפוץ יפגע באחת מהדירות, ניתן יהיה לתבוע אתכם. בעל הדירה שבה, למשל, הנוף נפגע כתוצאה מהשיפוץ, יוכל להחליט שהוא תובע. מבחינתו מגיע לו פיצוי, ויתרה מכך, מבחינתו אתם אשמים באופן אישי. זה לא משנה שעשיתם את השיפוץ למען טובת הבניין כולו, שכן התביעה יכולה להיות אישית נגדכם.

מה תעשו במצב כזה? ובאיזה סכומים הסיפור ייגמר? האם אתם באמת אשמים? זה לא משנה, כי בכל מקרה תצטרכו להתמודד עם העניין. לעומת זאת, אם תעשו מראש ביטוח ועד בית, חברת הביטוח תוכל לעזור לכם.

תוכלו לפנות אליה, להציג בפניה את המקרה ולא תצטרכו להוציא את כל הכספים הנדרשים מכיסכם. ביטוח כזה יכול לכסות עוד הרבה מקרים נוספים, כך שברור מדוע לא כדאי להתחיל למלא את תפקיד ועד הבית לפני שעושים ביטוח כזה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף