רשלנות ועד בית

במדינת ישראל, כפי שכולנו יודעים, תפקיד ועד הבית הינו תפקיד התנדבותי לכל דבר ועניין. משמעות הדברים היא שמי שמתנדב לתפקיד הזה אומנם משקיע שעות ולא מעט מאמצים במילוי תפקידו, ויש לו גם אחריות רבה, אך הוא אינו מקבל על כך שכר. מצד שני, האם עצם העובדה שאנחנו לא מקבלים שכר על התפקיד הזה אומרת שאין לנו אחריות? התשובה היא חד משמעית: לא. כלומר, אפילו אם אתם ממלאים את תפקיד ועד הבית בצורה התנדבותית, כמו כולם בישראל, אתם עדיין אחרים על הפעולות שלכם, וזה גם אומר שאתם עלולים להיות חשופים לתביעות.

רשלנות ועד בית למעשה זה לא מקרה נדיר, וזה יכול לבוא לידי ביטוי בלא מעט דרכים. רשלנות ועד בית יכולה להיות קשורה להזנחה של ניקיון, ובמקרה כזה התוצאה לרוב לא תהיה נוראית, אך רשלנות ועד בית יכולה להיות גם חמורה פי כמה. אם, למשל, יש מדרגה שבורה בחדר המדרגות וועד הבית מתעלם מכך, לא מתקן זאת ואחד מהשכנים מועד עליה ושובר על היד – יש כאן בעיה חמורה.

תביעות ועד בית ברמה האישית

כדאי לדעת שכאשר מדברים על רשלנות ועד בית, לא תמיד מדובר על עניין של פעולה שוועד הבית לא ביצע. ההפך הוא הנכון, כי ועד הבית יכול להחליט על בניית מסתור כביסה בבניין, ואחד מבעלי הדירות יכול לתבוע אישית את ועד הבית כי אותו מסתור כביסה מסתיר לו את הנוף.

יתרה מכך, הוא יכול לתבוע לא רק על רשלנות ועל פגיעה בנוף, אלא גם על עוגמת נפש, כי כעת אותו שכן לא יכול ליהנות מהנוף שנשקף בעבר מדירתו. הבעיה היא שכל התביעות האלה לגיטימיות ביותר ולכן נשאלת השאלה: איך בכל זאת ועד הבית יוכל להגן על עצמו? זה הרי לא באמת סביר לעשות תפקיד בהתנדבות ולהיות חשוף לאינספור תביעות בין רשלנות ועד בית.

הביטוח שאתם לא יכולים לוותר עליו

אתם עומדים להתחיל למלא את תפקיד ועד הבית? חוששים למצוא בתיבת הדואר שלכם כתב תביעה שלא תבינו מאיפה הוא מגיע? אם כך, עכשיו זה הרגע הנכון לעשות ביטוח ועד בית. חששתם לרגע שתשלמו עליו לבד, הסירו דאגה מלבכם, כי בפועל זה לא מדויק. בפועל כל השכנים ישלמו ביחד אתכם על הביטוח הזה, כי כאשר אתם אישית תפקידו למלא את תפקיד ועד הבית, ביטוח יעבור לוועד שיבוא אחריכם.

ביטוח ועד בית ייתן לכם את האפשרות לישון בשקט ולדעת שאפילו אם תעשו טעויות ואפילו אם חלילה תנהגו באופן רשלני, עדיין לא תצטרכו לשלם על העניין מכספכם. מדובר על ביטוח שהמחירים שלו סבירים ביותר ולכן, אם אתם יכולים לטפל בעניין הזה עוד היום, למה שלא תעשו זאת ותמלאו את תפקיד ועד הבית בראש שקט?

רשלנות ועדי בתים

רשלנות ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף