ביטוח מבנה למשכנתא: מדריך מקיף לבעלי בתים

ביטוח מבנה למשכנתא הינו היבט חיוני בכל מה שקשור לבעלות על נכס כזה או אחר. ביטוח זה מספק הגנה פיננסית לבעלי בתים ולמלווים שלהם במקרה של אירועים בלתי צפויים העלולים לגרום נזק למבנה הנכס. כלומר, הביטוח הזה חשוב לא רק לכם, בעלי הבית, אלא גם לבנק שממנו אתם לוקחים את המשכנתא.

מדריך מקיף זה ידון בחשיבות של ביטוח מסוג זה. מתוך המאמר שלפניכם תוכלו להבין מה הביטוח הזה מכסה, וגם, כמובן, איך לבחור את חברת הביטוח הנכונה לכם.

מהו ביטוח מבנה למשכנתא?

רגע לפני שאתם רצים לעשות ביטוח מבנה למשכנתא, טבעי שתרצו לדעת על מה בכלל מדובר. אם הייתם רוצים לעשות היום ביטוח בית משותף, הייתם רוצים לדעת מה הוא בדיוק כולל כדי להבין האם הוא נחוץ לכם או לא. במקרה של ביטוח מבנה למשכנתא אנחנו רואים שמדובר על פוליסת ביטוח שלמעשה מכסה את המבנה הפיזי.

המטרה של ביטוח מסוג הזה היא להגן עליכם, בעלי הבית, וגם על המלווים שלכם, כלומר הבנק, במקרה של נזק לבניין. כפי שקורה לגבי ביטוח בניין משותף, אנחנו רואים שגם כאן הביטוח יכול לכסות מקרים שונים ומגוונים. למשל: הוא מכסה נזקים שנגרמו למבנה עקב אירועים כגון שריפה, סופות או אסונות טבע אחרים. ביטוח זה שונה מביטוח דירה רגיל, שמכסה בדרך כלל את תכולת הבית ואת האחריות האישית.

מרכיבי ביטוח זה משתנים בהתאם לפוליסה ולחברת הביטוח שבה אתם בוחרים, אך באופן כללי, הוא מכסה את הדברים הבאים:

  • המבנה הראשי של הבניין, כולל קירות, גג ורצפות
  • מבנים צמודים, כגון מוסכים או מרפסות
  • תיקונים וריהוט קבועים, כולל ארונות קיר, יחידות מטבח וחדרי רחצה
  • צנרת וכבלים שהם חלק מתשתית הבניין

כפי שניתן לראות, מדובר על ביטוח בעל חשיבות רבה ולכן כדאי שתבררו לגביו כל מה שאפשר כבר ברגעים אלו ממש.

מדוע חשוב שיהיה ביטוח מבנה למשכנתא?

אי אפשר להתווכח על כך שכל ביטוח שנעשה, כמו למשל ביטוח מבנה ותכולה, יעלה לנו כסף. יתרה מכך, כל אדם שבוחר לעשות ביטוח כלשהו, ולא משנה על איזה ביטוח מדובר, מקווה בסתר ליבו לא להגיע למצב שבו הוא צריך להפעיל את הביטוח. יחד עם זאת, אין ספק שעדיף לדעת שיש לכם ביטוח מאשר להזדקק לו ולדעת שלא עשיתם אותו מבעוד מועד.

אחת הסיבות העיקריות לרכישת ביטוח מבנה למשכנתא היא להגן על ההשקעה שלכם בנכס. הבית שלכם הוא ככל הנראה אחד הנכסים המשמעותיים ביותר שיש לכם. לכן ברור מדוע תרצו לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לשמור עליו ועל הערך שלו.  ביטוח מסוג זה  מכסה את עלות התיקון או השיפוץ של ביתכם במקרה של נזק, ומאפשר לכם לשמור על ערכו.

סיבה נוספת שבגללה אתם חייבים לעשות ביטוח כזה, היא שרוב המלווים למשכנתאות דורשים מהלווים לרכוש ביטוח מסוג זה כתנאי להלוואה. דרישה זו מגנה על עניינו של המלווה בנכס ומבטיחה שהשקעתו מוגנת אף היא.

ביטוח מבנה למשכנתא

 

מתי ביטוח כזה באמת ייתן לכם כיסוי?

עוד לפני שנדבר על השאלה כמה עולה ביטוח מבנה למשכנתא, צריך להבין מתי הוא נותן כיסוי. בפועל ניתן לראות שביטוח זה מכסה בדרך כלל מגוון רחב של אירועים ונזקים, ומספק הגנה כלכלית הן למי שקונה את הנכס והן, כאמור, למי שמלווה לו את הכסף לרכישה. עם זאת, חשוב להבין את פרטי הפוליסה הספציפית שעליה אתם עומדים לחתום, מכיוון שייתכנו מגבלות וכיסויים שונים. חלק מהאירועים והנזקים הנפוצים המכוסים כוללים: אש, ברק ופיצוצים. למשל:

  • סופות, כולל נזקי רוח וברד
  • נזקי מים מצנרת או דליפות שפרצו
  • גניבה או ונדליזם
  • נפילת חפצים, כגון ענפי עצים
  • התנגשות רכב או כלי טיס בבניין

מגבלות והחרגות של הפוליסה הם ספציפיים לכל פוליסה וספק. לדוגמה, ייתכן שחלק מהפוליסות לא יכסו נזקים שנגרמו כתוצאה משיטפונות או רעידות אדמה, שעשויים לדרוש פוליסות ביטוח נפרדות.

בנוסף, לפוליסות עשויות להיות מגבלות על סכום הכיסוי הניתן לאירועים מסוימים או לסוגי נזקים. חשוב לעיין בתנאים ובהגבלות של הפוליסה שלכם כדי לוודא שיש לכם כיסוי שמספיק לצרכים שלכם ועומד בציפיות שלכם.

כמה זה עולה ואיפה כדאי לעשות ביטוח מסוג כזה?

ממש כפי שתרצו לדעת פרטים אודות עלות ביטוח צד ג לבניין, כך טבעי שתרצו גם לדעת כמה עולה ביטוח מבנה למשכנתא. ישנם לא מעט גורמים שיכולים להיות מעורבים בעניין הזה ולהשפיע על המחיר שבסופו של דבר תשלמו. למשל, באיזו חברת ביטוח אתם חושבים לבחור לצורך רכישת הפוליסה הזאת? שנית, כמובן שגם גובה ההלווה שאתם לוקחים, כמו גם ערך הנכס והמצב שלו, יכולים להשפיע על השאלה כמה תשלמו בסופו של דבר.

מה שבטוח זה שממש כפי שהייתם רוצים לדעת מה כולל ביטוח מבנה אם הייתם עושים ביטוח כזה, כך חשוב לרדת לעומק הפרטים גם בביטוח המשכנתא. במילים אחרות: למרות שלא פשוט בדרך כלל לקרוא ולהבין פוליסת ביטוח, זה בהחלט שווה את המאמץ.

אתם מחפשים חברת ביטוח טובה שבה תוכלו לעשות את ביטוח מבנה למשכנתא בקלות? חשוב לכם, בין היתר, לדעת שתקבלו מענה מהיר, אדיב וענייני ברגע האמת? אם כך, כל אלה לא משאירים לנו מקום לספק: אם אתם רוצים להיות לקוחות של חברת ביטוח אמינה, פנו אל building-ins.

מדובר על חברה שמציעה לכם כל מה שאפשר לצפות לו תחת קורת גג אחת. תיהנו כאן ממחיר אטרקטיבי מאוד, משירות לקוחות נהדר וגם מהידיעה הברורה שתמיד אם מגיע לכם, תקבלו פיצוי כלכלי, אז למה אתם מחכים?

 

שאלות חשובות

מה לעשות במקרה של נזק למבנה?

במקרה של נזק למבנה, יש לפנות לחברת הביטוח ולדווח על הנזק. חברת הביטוח תשלח שמאי שיבדוק את הנזק ויקבע את גובה הפיצוי.

טיפים לביטוח מבנה למשכנתא:

  • ודאו שהביטוח מכסה את כל הנזקים שעלולים להיגרם למבנה.
  • השוו בין הצעות של חברות ביטוח שונות לפני שמחליטים.
  • הקפידו לקרוא את תנאי הפוליסה לפני חתימה.
  • עדכנו את חברת הביטוח בכל שינוי במצב המבנה.

מהו ביטוח מבנה למשכנתא?

ביטוח מבנה למשכנתא הוא ביטוח שמכסה נזקים שעלולים להיגרם למבנה כתוצאה מאירועים שונים, כמו שריפה, רעידת אדמה, נזקי מים ועוד.

למה צריך לעשות ביטוח מבנה למשכנתא?

ביטוח מבנה למשכנתא הוא תנאי הכרחי לקבלת משכנתא מהבנק. הבנק רוצה להבטיח שיוכל לקבל את כספו חזרה במקרה שהמבנה יינזק.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח מבנה למשכנתא
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
מה זה ביטוח מבנה
מה זה ביטוח מבנה

אתם עומדים לקנות דירה להשקעה? אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות הכול כדי לשמור על הנכס שבו אתם משקיעים. אומנם זה נכון שחלק מהעניין תלוי בשאלה באיזה דיירים תבחרו והאם

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף