האם כדאי לעשות ביטוח רכוש משותף?

בשנים האחרונות יוצא לכם לדבר עם לא מעט בעלי דירות שחיים בבניינים משותפים? כולם סיפרו לכם שהם כבר עשו ביטוח רכוש משותף ואתם מתלבטים האם לא הגיע הזמן שגם בבניין שלכם יהיה ביטוח כזה? מובן שאפשר להבין לליבכם. האמת היא, שלא רק שכדאי לעשות ביטוח כזה, אלא גם רצוי לעשות אותו כמה שיותר מהר.

רצוי להעלות את העניין לדיון כבר בישיבת הדיירים הקרובה, שכן זה עניין מהותי. לחיות בבניין שיש בו שטחים, רכוש וחללים משותפים אך אין בו ביטוח זה עלול להיות מאוד בעייתי. אומנם איש לא רוצה להגיע למצב שבו הוא יצטרך להפעיל את הביטוח, אך כבר היו דברים מעולם. לכן, למרות שהמטרה בכל הביטוחים שכולנו עושים כל החיים היא לא להפעיל אותם, זה עדיין עדיף מאשר לגלות שאין לכם ביטוח.

המשמעות של ביטוח רכוש משותף לבניין המשותף שלכם

בין אם אתם גרים בבניין משותף חדש ובין אם הוא ישן, חשוב שתעשו ביטוח. אם תחשבו על זה, אתם תראו שיש לכם לא מעט שטחים משותפים בבניין. למשל, המעליות הן רכוש משותף והלובי הוא שטח ששייך לכל בעלי הדירות בבניין. אם יש לכם מקלט, חדר כושר או אולי בריכה – כל אלה נחשבים כחלק בלתי נפרד מהרכוש המשותף של הבניין. משמעות הדברים היא שאם קורה נזק לאחד מהחללים או לציוד המשותף, כולכם ביחד תצטרכו לשלם על התיקון.

מדובר על עלויות מאוד גדולות ולא לכל דיירי הבניין יש את אותו מצב כלכלי. מה תעשו אם יתרחש אסון ולא כל בעלי הדירות יוכלו לשלם על התיקון?

במקום להיכנס לכל הוויכוחים האינסופיים האלה, ובמקום למצוא את עצמכם במצב כלכלי קשה, כדאי שתעשו ביטוח רכוש משותף. בטוח כזה יבטיח לכם שאם קורה משהו, חברת הביטוח תהיה זו שתישא בעלויות. היא תיתן לבניין כולו את הכיסוי ואת הפיצוי, מה שאומר שמהר מאוד תוכלו לבצע את התיקונים והשיפוצים הנדרשים.

ביטוח שכולל סיכוני חבות כלפי צד שלישי

בבניינים משותפים בדרך כלל יש לא מעט עובדים שמגיעים לבצע פעולות שונות. זה יכול להיות הגנן שמגיע לטפח את הגינה המשותפת של הבניין, שיפוצניק כלשהו או מנקה המדרגות. כל אדם כזה שיגיע לעבוד בבניין ויעבור, חלילה, תאונה כלשהי בשטח הבניין יוכל לתבוע אתכם.

במידה ולא יהיה לכם ביטוח רכוש משותף כל אחד מהשכנים יצטרך לשלם מכיסו הון עתק על פיצויים לאותו אדם שנפגע. לעומת זאת, אם יהיה לכם ביטוח לבניין כולו, שכולל גם מצבים של חבות כלפי צד שלישי, תוכלו לישון בשקט. תוכלו לפנות אל חברת הביטוח והיא זו שתשלם בשמכם את כל הפיצויים לאותו אדם שנפגע. לכן, אם אתם יכולים לבחור לכם עוד היום חברת ביטוח שאפשר לסמוך עליה, למה לדחות זאת למחר?

הגנה על חללים משותפים בבניין: ביטוח רכוש משותף

בתקופה שבה חללים משותפים הפכו לנורמה בנכסים למגורים ולמסחר, למושג ביטוח רכוש משותף יש חשיבות עליונה. ביטוח זה מהווה הגנה מפני התחייבויות כספיות בלתי צפויות הנגרמות כתוצאה מנזק או אובדן לאזורים המשותפים. הביטוח מכסה הכול, החל ממסדרונות ומעליות ועד לחניונים ולגינות מטופחות.

אך מהו בדיוק ביטוח מבנה ותכולה משותף, ומדוע הוא חיוני לבעלי נכסים?

אם גם אתם חיים בבית משותף ועוד לא עשיתם ביטוח בית משותף, עכשיו זה הזמן לכך. זה לא ביטוח שתרצו להפעיל, אך זה בפירוש לא ביטוח שתרצו למצוא את עצמכם בלעדיו.

ביטוח רכוש משותף

ביטוח רכוש משותף – על מה כולם מדברים?

ביטוח רכוש משותף הוא סוג ביטוח מיוחד שנועד להגן על השטחים המשותפים או הציבוריים של הנכס. ככל שהבניינים בימינו יותר גדולים וגבוהים, יש בהם יותר שטחים משותפים. למשל, בעבר אי אפשר היה לדמיין בכלל בניין משותף שיש בו בריכה או חדר כושר.

עם זאת, היום זה כבר חלק מהסטנדרט ברוב המקומות. אותם שטחים משותפים הנמצאים בדרך כלל במתחמי מגורים, דירות ובניינים מסחריים, כוללים חללים רבים. למשל: הלובי, המסדרונות, המעליות ועוד.

המטרה העיקרית של ביטוח זה היא לספק הגנה פיננסית מפני מגוון סיכונים. הסיכונים יכולים להיות מגוונים ביותר. למשל: נזקים שונים מאש, ממים, מידי אדם ועוד. לכן, כאשר חושבים לעשות ביטוח בניין, כדאי מאוד לבדוק שגם הרכוש המשותף נכנס לפוליסה.

מדוע חשוב לעשות ביטוח רכוש משותף?

המשמעות של ביטוח רכוש משותף הינה רבה, שכן הוא משמש כמגן פיננסי קריטי לבעלי נכסים. בהיעדר ביטוח זה, כל נזק לאזורים משותפים עלול לגרום להוצאות גבוהות. מה קורה במצב שבו נגרם נזק כלשהו לרכוש המשותף לבניין, אין ביטוח ולדיירים אין כסף? ומה קורה במצב שחלק מהדיירים כן יכולים לממן את הוצאות השיפוץ ואילו אחרים לא? לשלוח את היד לכיס ולפתוח את כל החסכונות זה לא עניין של מה בכך עבור רבים מאיתנו.

לכן, אם ניתן לעשות ביטוח אחזקת מבנה שכולל גם את הרכוש, זה מומלץ בחום. בנוסף, ביטוח כזה, כמו ביטוח מבנה ותכולה, ממלא תפקיד חיוני בשמירה על הערך הכולל והאטרקטיביות של נכס. ע"י הבטחת תיקון ותחזוקה מהירים של חללים משותפים לאחר נזק, ביטוח זה מסייע לשמר על המבנה.

בצורה כזאת, אפילו אם נגרמים נזקים, הבניין עובר שיפוץ והערך שלו לא נפגע. לכן, ממש כפי שלא כדאי לוותר על ביטוח אחזקת מבנה, כך קורה גם לגבי הביטוח לרכוש המשותף. אתם תוהים לא רק מה כולל ביטוח מבנה, אלא גם מתי כדאי לעשות ביטוח לרכוש המשותף? מתלבטים האם זה קריטי גם לגבי הבניין שלכם? כדאי לדעת: ביטוח כזה הופך לנחוץ בכמה תרחישים שונים. למשל:

  • בניינים משותפים גדולים
  • מבנים שמיועדים למשרדים
  • מבנים שמיועדים למסר

זה לא משנה אם אתם חלק ממתחם מגורים עם גנים שופעים ובריכה משותפת. זה גם לא משנה אם במקרה שלכם מדובר על בניין מסחרי עם לובי וחניות משותפים. מה שבטוח זה שעל ביטוח כזה אתם לא רוצים לוותר.

כמה בסופו של דבר עולים ביטוחים כאלה?

כולם רוצים לדעת מה כולל ביטוח מבנה, למה כדאי לעשות ביטוח בניין ורכוש, ובעיקר: כמה זה עולה? לכן, אם גם אתם מוטרדים מהשאלה כמה תשלמו על ביטוח רכוש משותף, דעו שאתם לא לבד. עלות ביטוח הזה מושפעת מרבבות גורמים, שכל אחד מהם תורם לשיעור הפרמיה הסופי. גודל וסוג הנכס ממלאים תפקיד משמעותי, שכן ביטוח עבור נכס גדול יותר יהיה גם יותר יקר. מטבע הדברים, ככל שיש גם יותר שטחים ורכוש משותף, כך מחיר הפוליסה יהיה יותר גבוה.

אם החלטתם לעשות ביטוח כזה עוד היום וחשוב לכם לשלם מחיר הוגן, אתם צודקים. לכן חברת ביטוח וועדים היא חברה שכדאי לכם להכיר. תקבלו לא רק מחיר הוגן, אלא גם שירות אדיב ותגובה מהירה בכל מצב. אין סיבה להתפשר על חברת ביטוח שלא תעמוד בהתחייבות שלה, אז למה אתם מחכים?

שאלות ותשובות

האם גם בבניין קטן כדאי לעשות ביטוח כזה?

התשובה היא כן. אפילו אם מדובר על בניין קטן עם מעט דירות ושטחים משותפים, יש חשיבות לביטוח. רק עם ביטוח כזה תוכלו לדעת שלא משנה מה קורה, כי יהיה מי שיממן את הנזק.

האם תמיד בביטוחים כאלה צריך לשלם השתתפות עצמית?

ברוב המקרים התשובה היא כן. יחד עם זאת, חשוב לזכור שזה תלוי באופן ישיר בפוליסה שבה תבחרו. ברוב המקרים המחיר של הפוליסה יהיה קשור בקשר ישיר לגובה ההשתתפות העצמית.

האם יש אפשרות להוסיף הרחבות לביטוח הבסיסי של הרכוש המשותף?

כפי שקורה לגבי ביטוחים כמעט תמיד, גם כאן התשובה היא כן. יש היום לא מעט פוליסות שונות שחברות הביטוח מציעות. לכן, כדי להיות בטוחים שאתם מבוטחים בכל מצב, בדקו על מה אתם חותמים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח רכוש משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
עלות ביטוח צד ג לבניין
עלות ביטוח צד ג לבניין

ביטוח מבנה צד ג' ועלות ביטוח צד ג לבניין הוא היבט משמעותי ביותר בניהול של נכסים מסוגים שונים. עם זאת, מדהים לגלות שלעיתים קרובות, למרות שהביטוח הזה הוא בעל חשיבות

קרא עוד »
הכול על ביטוח בניין משותף
הכול על ביטוח בניין משותף

ביטוח בניין משותף הוא היבט חיוני בניהול הנכס המציע יתרונות רבים לבעלי הנכסים. מאמר זה מספק הבנה מקיפה של ביטוח מבנים משותפים, חשיבותו וכיצד הוא יכול להוות יתרון בניהול נכסים.

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף