מה זה ביטוח מבנה

אתם עומדים לקנות דירה להשקעה? אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות הכול כדי לשמור על הנכס שבו אתם משקיעים. אומנם זה נכון שחלק מהעניין תלוי בשאלה באיזה דיירים תבחרו והאם הם ישמרו לכם על הדירה, אך מעבר לכך, חשוב להבין מה זה ביטוח מבנה ואיך זה קשור אליכם. הנקודה היא שאפילו אם הדיירים שלכם יהיו נפלאים ואפילו אם הם יהיו קרובי משפחה, עדיין עלולים להתרחש אסונות שונים בנכס.

עלולה להיות במקום רעידת אדמה שברגע אחד תהרוס את המבנה כולו, עלולה להיות הצפה, התפוצצות של בלון גז או אפילו שריפה. אומנם כל המקרים האלה נוראיים ואף אחד לא רוצה בכלל לעצור ולדמיין אותם, אך עובדה היא שכבר היו דברים מעולם. לכן נשאלת השאלה: מה אפשר לעשות בנידון? ואיך מתמודדים עם המצב הזה? כדי להבטיח שגם בתרחיש נוראי כזה אתם לא תישארו חסרי-כל, כדאי לעשות ביטוח מבנה.

כך תחליטו איפה לעשות את הביטוח

כמובן שצריך להבין לעומק מה זה ביטוח מבנה ומה בדיוק הוא כולל, אך חשוב לא פחות להחליט איפה עושים אותו. ראשית, כדאי לדעת שיש הרבה מאוד חברות ביטוח שמציעות לכם גם להוסיף את ביטוח התכולה לאותו ביטוח במנה, אך בפועל, לא תמיד זה רלוונטי.

אם, למשל, קניתם דירה למטרות השקעה ואם אתם רוצים להשכיר אותה ריק מכל חפץ, למה שתרחיבו את הביטוח, תשלמו עליו יותר ותכללו בו גם את ביטוח התכולה? במקום זה תוכלו לחסוך ולעשות רק ביטוח למבנה עצמו, כך ששווה לבדוק את העניין הזה.

בנוסף, מעבר לכך שצריך להבין מה זה ביטוח מבנה ומה הוא כולל, צריך גם להחליט לאיזו חברת ביטוח בניין משותף פונים. אנחנו ממליצים לכם להתייחס למספר פרמטרים משמעותיים בנושא הזה, כמו למשל:

  • המקצועיות של חברת הביטוח
  • הניסיון שלה
  • חוות הדעת שתוכלו למצוא אודות החברה ושירותיה

ובנוסף, כמובן שצריך לשים לב גם להיקף הפיצוי הכספי שתקבלו אם משהו אכן יקרה לנכס שלכם.

מה זה ביטוח מבנה – תוך כמה זמן תקבלו מענה ברגע האמת?

כאמור, אף אחד לא באמת רוצה לחשוב על המצב שבו הוא יצטרך לפנות אל חברת הביטוח כי אסון קרה בדירה שלו, אך זה עלול לקרות וחשוב לדעת באמת מה זה ביטוח מבנה. לכן חשוב מאוד לעשות כל מה שאתם יכולים כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לצאת יותר מרוצים, וזה אומר שצריך לברר תוך כמה זמן תקבלו מענה, סיוע וכיסוי כלכלי.

אומנם זה נכון שכל חברות הביטוח מבטיחות לכם את הכי טוב שיש בתחום הזה, אך בפועל, אנחנו רואים שרק חלק מהן באמת עושות עבודה טובה ברגע האמת. יתרה מכך, לצערנו הרב, יש גם חברות שמתנערות מאחריות כאשר הלקוחות פונים אליהן ולכן חשוב להקפיד על בחירת חברת ביטוח כמה שיותר אמינה וטובה.

מה זה ביטוח מבנה ולמה גם אתם צריכים להכיר אותו מקרוב

רבים מאיתנו חולמים על היום שבו יוכלו לקנות נכס. יש מי שרוצה לקנות דירה כדי לגור בה ואילו אחרים חולמים על נכסים להשקעה. מה שמשותף לכל המקרים הללו, זה שמדובר על התחייבות כלכלית גדולה. מעטים הם האנשים שיכולים לקנות בבת אחת נכס, כלומר, בלי לשלם עליו משכנתא לאורך שנים. לכן ברור מדוע כולנו נרצה לעשות הכול כדי לשמור על הנכסים שלנו.

כאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח מבנה כולל תכולה. לכן, כשאנחנו מנסים להבין מה זה ביטוח מבנה אנחנו רואים, לפני הכול, שיש לביטוח הזה משמעות רבה. ביטוח זה מהווה ערובה לכך שלא נאבד את ההשקעה שלנו אפילו אם יקרה משהו למבנה.

מה זה ביטוח מבנה ומה הוא באמת מכסה?

כשמדברים על ביטוח מבנה ותכולה מדברים על ביטוח חשוב. למעשה, אם תבדקו לרגע עם מכרים וחברים, אתם תראו שלכולם יש ביטוח כזה. אם כן, נשאלת השאלה: מה זה ביטוח מבנה, ובעיקר, מתי הוא נותן לנו כיסוי? סוג זה של ביטוח מכסה את ההיבט המבני של בניין, ומציע כיסוי לנזקים עקב אסונות טבע, שריפה, ונדליזם ועוד.

השקעה בביטוח מבנה היא יותר מאמצעי זהירות; זוהי החלטה אסטרטגית להגן על אחד הנכסים המשמעותיים ביותר שלנו. הסיבה העיקרית לשקול ביטוח זה היא הביטחון הפיננסי שהוא מספק מפני נזקים מאירועים בלתי צפויים. בין אם מדובר באסון טבע כמו רעידת אדמה או שריפה, עלות התיקונים או השיקום יכולה להיות גבוה. ללא ביטוח, בעלי נכסים עשויים למצוא את עצמם במצב פיננסי לא יציב. פעמים רבות, ללא ביטוח, לא נוכל להרשות לעצמנו לבצע את התיקונים הדרושים.

בנוסף, ביטוח אחזקת מבנה מציע שקט נפשי, בידיעה שבעת צרה, לא נצטרך לשאת בנטל הכספי לבד. בנוסף, חלק ממלווי המשכנתאות דורשים ביטוח מבנה כחלק מהתנאים למתן ההלוואה. בסופו של דבר, ביטוח זה נועד להגן על ההשקעה שלנו ולהבטיח שהנכס יוכל לעמוד במבחני הזמן והגורל.

המקרים שבהם ניתן יהיה להפעיל את הביטוח

בבואנו לענות על השאלה מה זה ביטוח מבנה, עלינו להבין מה בדיוק הוא מכסה. ביטוח מבנה למשכנתא נועד להציע הגנה מקיפה למגוון אירועים שעלולים לפגוע בשלמות המבנית של נכס. מדובר על מקרים שונים כמו:

  • נזק מאסונות טבע, לרבות רעידות אדמה, סופות ושיטפונות. אירועים אלה עלולים לגרום נזק מבני משמעותי, ועלויות התיקונים עלולות להיות מופקעות. ביטוח מבנה למשכנתא מבטיח שבעלי נכסים לא יישאו בעלויות אלה לבדם.
  • אש וונדליזם – בנוסף לאסונות טבע, ביטוח מבנה מכסה גם נזקים מאש וונדליזם. שריפות, בין אם מקריות או עקב תקלות חשמליות, עלולות להרוס את הבניין. לכן ברור מדוע אחרי מקרה כזה צריך לבצע תיקונים נרחבים או אפילו בנייה מחדש. באופן דומה, גם מעשי ונדליזם עלולים להוביל לתיקונים יקרים. פוליסות ביטוח המכסות סוגים אלה של נזקים מגנות על בעלי נכסים מההשלכות הפיננסיות.

ע"י כיסוי מגוון רחב של נזקים פוטנציאליים, פוליסות ביטוח מבנה מספקות את הביטחון שההשקעה בנכס לא תרד לטמיון.

הכירו את הגורמים המשפיעים על עלויות הביטוח

ברור שאם אתם רוצים לדעת מה זה ביטוח מבנה, תרצו גם לדעת כמה זה עולה. חשוב להבין שעלות ביטוח המבנה אינה קבועה; היא משתנה באופן משמעותי בהתבסס על מספר גורמים מרכזיים. בין הגורמים שיכולים להשפיע על השאלה כמה תשלמו על ביטוח מבנה ותכולה, ניתן לדבר על:

  • מיקום וחומרים – מיקום הבניין ממלא תפקיד מכריע בקביעת עלות הביטוח. כמו כן, גם החומרים שממנו עשוי הבניין ישפיעו על המחיר. בניינים העשויים מחומרים עמידים באש או מתוכננים לעמוד ברעידות אדמה יובילו לפוליסה במחיר נמוך יותר.
  • גיל ורמת כיסוי – גיל הבניין הוא גורם משמעותי נוסף. בניינים ישנים יותר עלולים להוות סיכון גבוה יותר לבעיות מבניות או בעיות תחזוקה. לכן במקרים כאלה כמובן שנשלם מחיר גבוה יותר על פוליסת הביטוח. כמו כן, בחירה בפוליסה עם כיסוי מקיף, כולל הגנה מפני מגוון רחב של נזקים, תעלה באופן טבעי יותר.

בנוסף, כמובן שגם השאלה באיזו חברת ביטוח תבחרו תשפיע על המחיר. רוצים להיות מבוטחים במקום מוביל? לדעת שאתם משלמים מחיר הוגן ושתמיד תקבלו מענה? חברת building-ins היא בחירה נהדרת עבורכם. זו חברה עם וותק, עם מוניטין ועם מגוון רחב של פוליסות ביטוח שזמינות עבורכם. צרו קשר עם נציגי החברה עוד היום כדי לדעת מה זה ביטוח מבנה, ותראו שברגע האמת יהיה לכם לאן לפנות.

מה זה ביטוח מבנה דירה

שאלות ותשובות

מדוע צריך ביטוח מבנה?

כי הדירה היא הנכס היקר ביותר שיש לנו לרוב וביטוח כזה יגן עליה מפני נזקים לא צפויים.

האם הביטוח כולל כל נזק למבנה?

לא. זה תלוי בשאלה באיזה ביטוח תבחרו. לרוב ביטוח כזה כולל כיסוי לנזקים שנגרמו למעטפת הבית. למשל: לרצפה, לקירות, לתקרה ועוד.

האם נזקים לצנרת נכללים בביטוח?

לא תמיד. יש מקרים שבהם אפשר לבצע הרחבות לביטוח הבסיסי ולהוסיף גם נזקים שונים לצנרת.

אילו סוגי מבנים ניתן לבטח?

בתים פרטיים: ביטוח מבנים יכול לכלול בתים פרטיים, דירות ווילות.
מבני עסק: הביטוח יכול לכלול מסחריים כמו מפעלים, חניות ובנייני עסקים.

מהם תנאי הביטחון בביטוח מבנים?

מערכת אזעקה ואבטחה: ייתכן שהביטוח יחייב מערכת אזעקה או אבטחה כחלק מתנאי הביטחון.
בדיקות תקופתיות: הביטוח עשוי לדרוש בדיקות תקופתיות לבדיקת המצב הפיזי של הנכס.

מהו עצמאות פעולה במקרה של נזק?

עצמאות פעולה: במקרה של נזק או אירוע לא צפוי, הביטוח מעניק לבעלי הביטוח עצמאות פעולה כיצד לתקן את הנזק, כולל בחירת מקום והכנסת עסקאות תיקונים.

איך נקבע סכום הכיסוי בביטוח מבנים?

הערכת הנכס: סכום הכיסוי יכול להתבצע על פי הערכת שווי הנכס ברגע הנתון.
דרישות חובה: מדיניות הביטוח עשויה להציע דרישות חובה לקביעת סכומי כיסוי מינימליים.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

מה זה ביטוח מבנה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף