ביטוח בית משותף – שאלות ותשובות

יצא לכם לשמוע לאחרונה על לא מעט חברים ומכרים שעשו ביטוח בית משותף? אתם תוהים במה דברים אמורים והאם גם במקרה שלכם זה ביטוח שלא כדאי לוותר עליו?
אם כך, כדאי שתעיינו במאמר שלפניכם כי הוא כולל את כל התשובות.

  • מה זה ביטוח מבנה לבית משותף? כאשר מדברים על ביטוח מבנה עבור בית משותף מדברים למעשה נזקים שעלולים להיגרם לרכוש המשותף כתוצאה משריפה, מרעידת אדמה או אפילו כתוצאה מהתפוצצות של בלון גז. הנזק גם עלול להיות פיצוץ בצנרת או כל מיני סוגים של אסונות טבע שונים, ומה שמשותף לכל המקרים, זה שהביטוח יכסה את הנזק לרכוש המשותף.
  • מה זה ביטוח חבות מעבידים? בעידן המודרני שבו אנחנו חיים לא אחת קורה שוועד הבית, המייצג את כל הדיירים, מחליט להעסיק נותני שירות שונים. זה יכול להיות אינסטלטור, גנן או מנקה, וכל אותם אנשי מקצוע עלולים לעבור תאונות שונות בשטחים המשותפים של הבניין. ביטוח חבות מעבידים הוא הביטוח היחיד שלמעשה יגרום לכך שלא תצטרכו לשלם מכיסכם על תביעות של עובדים שונים ולכן יש לו חשיבות עליונה.
  • מה זה ביטוח צד ג'? הביטוח הזה מכסה למעשה את כל המקרים שבהם דיירים, או אנשים זרים, נפגעים בתחום הרכוש המשותף.
  • מה קורה אם אין לנו ביטוח? כמו שקורה לגבי כל ביטוח אחר, אין ספק שגם במקרה של ביטוח בית משותף, אתם בפירוש לא רוצים למצוא את עצמכם בלי הביטוח הדרוש. אומנם זה נכון שהמצב האידיאלי הוא לעשות ביטוח כזה ולא להפעיל אותו לעולם, אך אנחנו לא באמת יכולים לדעת מה יוליד יום ומתי יהיה לנו צורך בביטוח הזה. במידה ולא יהיה לכם ביטוח אתם עלולים להיות חשופים לתביעות גבוהות מאוד של פיצויים, מה שעלול להוביל למצב כלכלי מורכב ביותר. לכן אין טעם לקחת את הסיכון ורצוי לעשות ביטוח בית משותף עוד היום.
  • האם כל חברת ביטוח מציעה ביטוחים כאלה? בימינו רוב חברות הביטוח בישראל מציעות סוגים שונים של ביטוח ולכן כמעט בכל מקום תוכלו לעשות ביטוח מהסוג הזה. מה שכן, כמובן שרצוי לבדוק איפה אתם עומדים לבטח את הבית המשותף שלכם, כי לא בכל מקום תקבלו את אותו הדבר תמורת המחיר שתשלמו.
  • האם זה יקר? אין קבוצה של בעלי דירות שחשובים על ביטוח בית משותף ולא רוצים לדעת, בין היתר, כמה זה יכול לעלות. לכן אנחנו יכולים להבין אתכם אם אתם מוטרדים גם מנושא העלות, אך החדשות הטובות הן שלא תמיד זה יקר. יש טעם לדבר עם כמה חברות ביטוח שונות, להשוות מחירים ולראות איפה מחכה לכם הדיל הכי משתלם שיש. ההמלצה שלנו היא לא לדחות את הביטוח הזה כי בסופו של דבר זה מה שייתן לכם שקט נפשי.
ביטוח בית משותף – שאלות ותשובות
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
מה זה ביטוח מבנה
מה זה ביטוח מבנה

אתם עומדים לקנות דירה להשקעה? אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות הכול כדי לשמור על הנכס שבו אתם משקיעים. אומנם זה נכון שחלק מהעניין תלוי בשאלה באיזה דיירים תבחרו והאם

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף