החשיבות של ביטוח צד ג בית משותף לשקט הנפשי שלכם

בעולם של ימינו, שבו אירועים בלתי צפויים יכולים לקרות בכל רגע, הגנה על רכוש ועל יציבות פיננסית הפכה לחשובה יותר מתמיד. עבור בעלי דירות בבניינים משותפים, הגנה זו מגיעה לעתים קרובות בצורת ביטוח צד שלישי. בין אם בשל אסונות טבע או תאונות בלתי צפויות באזורים המשותפים של הבניין, ההשלכות יכולות להשפיע באופן משמעותי על כל המעורבים.

ביטוח צד ג בית משותף ממלא תפקיד מרכזי בהגנה על בניינים משותפים מפני הרס פיננסי פוטנציאלי שנגרם מתביעות משפטיות בגין נזקי רכוש או פגיעות גופניות. עוד לא עשיתם ביטוח כזה ואתם מתלבטים? המאמר שלפניכם יעשה לכם סדר בדברים.

מהו ביטוח צד ג בית משותף?

ביטוח צד ג בית משותף הוא סוג מיוחד של כיסוי אחריות שנועד להגן על בעלי הדירות בבניין מפני תביעות המוגשות ע"י אנשים שמהווים צד ג'. אנשים אלה יכולים להיות אורחים, עובדים או כל אדם אחר שעלול לסבול מפגיעה או נזק לרכוש באזורים המשותפים של הבית המשותף. בשנים האחרונות, כיוון שהבניינים המשותפים הפכו להיות מאוד גדולים, יש בהם שטחים משותפים רבים.

כאשר מדברים על שטחים משותפים מדברים על: לובי, חדרי כושר, בריכות שחייה ועוד. ביטוח מבנה צד ג חיוני מכיוון שהוא מכסה לא מעט דברים. למעשה, הביטוח הזה פועל כמגן, המגן והוא כולל השתתפות כספית בהיקף גדול מאוד במקרים של תביעות צד ג'.

בסביבה שבה דיירים רבים חולקים שטחים משותפים, הסיכון לתאונות ולתביעות יכול להיות גבוה. לכן ברור מדוע על ביטוח צד ג לבניין משותף לא כדאי לוותר.

למה חשוב לעשות ביטוח מסוג כזה?

אומנם אתם חושבים לעשות ביטוח בניין אך לא ברור לכם האם צריך לכלול בו גם הסעיפים המתייחסים לצד ג'? כדאי לדעת: ביטוח צד ג בית משותף הינו בעל חשיבות רבה.

ביטוח צד ג בית משותף, כאמור, ייתן לכם את הכיסוי שאתם צריכים בעת צרה. בלעדיו כל תביעה שתוגד על ידי צד שלישי בגין פגיעה או נזק במרחב המשותף עלולה למוטט אתכם כלכלית. כולנו יודעים שלשבור את החסכונות שלנו כדי לשלם פיצויים למישהו אחר זה משהו שהיינו מעדיפים להימנע ממנו. עם זאת, חשוב להבין שאם לא תעשו ביטוח מסוג כזה, עלול מאוד להיות שתמצאו את עצמכם בסיטואציה כזאת.

אומנם זה נכון שמדובר על ביטוח שאינו מחויב בחוק, אך היום בכל בניין משותף יש ביטוח כזה. האופי הקהילתי של בניינים משותפים מוביל לסיכונים גבוהים. עוד ועוד אנשים נכנסים לבניין המשותף ועלולים לעבור בו תאונות שונות. לכן, אם לפחות יהיה לכם ביטוח שכולל כמה שיותר סעיפים ומצבים, תוכלו לישון בשקט.

הכיסוי שניתן במסגרת ביטוח כזה הינו נרחב והוא כולל מצבים רבים. למשל, אם מבקר מחליק על גרם מדרגות וסובל מפציעות, הביטוח יכסה את ההוצאות הרפואיות. ברוב המקרים הביטוח יכסה גם את שכר הטרחה של עורך הדין אם אותו אדם יגיש נגד הבניין תביעה.

ביטוח צד ג בית משותף

גורמים המשפיעים על עלות ביטוח צד ג משותף

קשה לדבר על ביטוח צד ג בית משותף ולא לדבר גם על העלויות. כאשר מדברים על עלות ביטוח צד ג לבניין צריך להבין שיש כמה גורמים שמשחקים תפקיד מרכזי ומשפיעים על המחיר. למשל:

  1. גודל ומיקום הבניין המשותף
  2. המצב של הבניין המשותף שעוברו עושים את הביטוח
  3. היקף הביטוח שתבחרו לעשות
  4. סוג ומספר המתקנים המשותפים שיש בבניין

ככל שיש יותר מתקנים משותפים, הסיכוי לתאונות גדל ולכן גם עלות הביטוח לרוב תהיה בהתאם. בנוסף לכל אלה כדאי לדעת שלכל חברת ביטוח יש הצעת מחיר אחרת לתת לכם. לכן, רגע לפני שאתם חותמים על ביטוח בניין כזה או אחר, כדאי גם להשוות מחירים.

לרכישת פוליסת ביטוח פנו אל הטובים ביותר

בהחלט אפשר להבין אתכם אם אתם רוצים לעשות ביטוח צד ג בית משותף ולא יודעים לאן לפנות. אם תעשו חיפוש, מהר מאוד תגלו שהאופציות מגוונות. רוצים לקבל שירות מעל ומעבר לצד מחירים אטרקטיביים, פנו אל חברת ביטוח וועדים. החברה מעמידה לרשות הלקוחות שלה אנשי מקצוע מנוסים ואדיבים, כך שאין ספק שמכאן תמיד תצאו מרוצים.

שאלות ותשובות על ביטוח צד ג בית משותף

האם ביטוח צד ג לבניין משותף כולל גם את חדר המדרגות?

בהחלט וכן. כל החלקה בחדר המדרגות או כל תאונה אחרת נכללת בביטוח מסוג זה.

האם הביטוח כולל תאונות שקורות לעובד שנפגע בבניין, כמו גנן או מנקה?

בהחלט כן. הביטוח מתייחס לכל אדם שאינו דייר בבניין, נכנס אליו ועובר תאונה כלשהי.

האם צריך לשלם השתתפות עצמית במידה ורוצים להפעיל את הביטוח?

ברוב המקרים התשובה תהיה חיובית. עם זאת, חשוב לסייג זאת ולומר שזה תלוי גם בפוליסת הביטוח שתבחרו לעשות. כמו כן, גם גובה ההשתתפות העצמית של דיירי הבניין ישתנה בהתאם לפוליסה. לכן חשוב מאוד לבדוק את פרטי הפוליסה מראש, עוד לפני שחותמים. כך תוכלו להבטיח שבחרתם את הטוב ביותר עבור הבניין המשותף שלכם.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח צד ג בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף