כל מה שרציתם לדעת על ביטוח מבנה צד ג'

בחיי היומיום שלנו, כאשר הכול מתנהל על מי מנוחות ואין לנו שום בעיה בבית או בדירה שקנינו, אנחנו לא עוצרים לחשוב על האסונות שעלולים להתרחש במקום מגורנו ובהתאם גם לא חושבים על רכישת ביטוח מבנה צד ג. יחד עם זאת, הניסיון מלד שתאונות מתרחשות, ולא תמיד הן קורות רק בכביש. תאונות, לצערנו הרב, עלולות להתרחש גם בבית הפרטי של כל אחד מאתנו, מה שמעורר את השאלה: מה אנחנו יכולים לעשות בנידון? זה נכון שלא נעים לשבת ולחשוב על מצבים שונים של תאונות שעלולים לקרות בבית שלנו, אך חשוב להבין שהאחריות היא רק עלינו.

כלומר, החוק במדינת ישראל קובע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שכל תאונה שקורת בדירה שלנו, אפילו אם היא לא באשמתנו, היא תחת האחריות שלנו. משמעות הדברים היא שאם השכן יכנס אליכם הביתה, ימעד באחת המדרגות וישבור את הרגל, תהיה לו זכות מלאה להחליט שהוא תובע אתכם.

 אם לא יהיה לכם ביטוח מבנה צד ג' אתם תמצאו את עצמכם משלמים פיצויים גבוהים מאוד לאותו שכן שבסך הכול לא שם לב ומעד במדרגות, אז למה לקחת את הסיכון המיותר הזה?

צד שלישי – מי הוא?

אחת מהשאלות שתמיד חוזרות על עצמן כאשר חושבים ברצינות על ביטוח מבנה צד ג', היא למעשה מי נחשב לצד שלישי.

חשוב להבין שהחוק קובע גם כאן בצורה מפורשת את הדברים, ובפועל אנחנו רואים שכל מי שלא גר בדירה באופן קבוע או לא עובד בדירה בצורה קבועה, הוא למעשה צד שלישי. לכן, לדוגמה, אם אתם מזמינים היום חשמלאי להגיע ולעשות אצלכם עבודה חד-פעמית בבית, הוא בהחלט נחשב לצד שלישי.

משמעות הדברים היא שאם תעשו ביטוח מבנה צד ג' ואם יקרה משהו לאותו חשמלאי, תוכלו להיות רגועים ולדעת שחברת הביטוח תישא בתשלום הפיצויים

 לעומת זאת, אם יש לכם עוזרת בית קבועה, היא לא נחשבת לצד שלישי ועבורה תצטרכו לעשות ביטוח מבנה משותף במסגרת אחרת. חשוב מאוד להיות ערים לכל הדקויות האלה, כי אתם לא רוצים למצוא את עצמכם במצב שבו חשבתם שיש לכם כיסוי ביטוחי לתאונה אך בפועל זה לא כך.ביטוח צד ג מה זה

האם כל חברות הביטוח מציעות את אותו הדבר ללקוח?

התשובה היא לא. יש היום הרבה חברות ביטוח שמכניסות את הנושא של ביטוח מבנה צד ג' לביטוח תכולת הדירה אך לא בכל מקום זה כך. לכן, מעבר לעובדה שכדאי יהיה לבדוק באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים ועד כמה היא מובילה בתחומה, חשוב מאוד גם לברר מה בדיוק כוללת הפוליסה.

אין כל טעם לשלם מחירים מופקעים על ביטוח מבנה צד ג' או על כל ביטוח אחר שתעשו לדירה שלכם ולכן גם השוואת מחירים זו נקודה חשובה שלא כדאי לוותר עליה בעת בחירת חברת הביטוח שלכם.

ביטוח מבנה צד ג – ביטוח חשוב שאי אפשר לוותר עליו

רבים מאיתנו בטוחים שהחלק המורכב ברכישת נכסים הוא הקניה. עם זאת, כאשר כבר יש לנו נכסים, אנחנו צריכים גם לשמור עליהם. עלינו לטפח אותם וגם לדאוג לכיסוי ביטוחים במצבים שונים. אחד מהם, זה המצב שבו קורה לצד ג' משהו בשטח שלנו.

כאן נכנס לתמונה ביטוח מבנה צד ג'. ביטוח זה מציע רשת ביטחון מפני אירועים בלתי צפויים שעלולים להיות יקרים מאוד בסופו של דבר. בין אם מדובר בבניין מגורים, בנכס מסחרי או בכל מבנה משותף, הביטוח הזה קריטי. לרוב ניתן לרכוש את הביטוח במסגרת ביטוח דירה או במסגרת ביטוח מבנה. כך או כך, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בלעדיו.

כל האמת על ביטוח מבנה צד ג

כשמנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה, מגלים שהרבה פעמים הוא גם כולל את צד ג'. עם זאת, האם כולנו יודעים מה זה בדיוק אומר? ומי הוא אותו צד ג'? האמת היא, שכאשר מדברים על ביטוח מבנה צד ג מדברים על ביטוח מיוחד. מטרתו היא להגן על בעלי נכסים מההשלכות הכספיות של נזקים שהנכס שלהם עלול לגרום לאחרים. זה יכול לכלול נזק פיזי לרכוש של אדם אחר או פציעות שנגרמו לאנשים עקב תאונות הקשורות למבנה המבוטח.

בניגוד לביטוח רכוש סטנדרטי, שמתמקד בעיקר בנזק לרכוש של הבעלים, ביטוח צד ג' מסתכל החוצה. הוא מציע כיסוי לחבויות שעלולות להתעורר כלפי אחרים. ביטוח צד ג לבניין משותף חיוני להפחתת סיכונים הקשורים לבעלות על נכס.

הסיבה לכך ברורה: הוא מבטיח שבמקרה של אירוע מצער, בעל הנכס לא יישאר לבד. בעל הנכס לא יצטרך להתמודד לבדו עם תביעות גדולות לפיצויים. במהותו, הביטוח הזה מגן מפני הבלתי צפוי. כמו הרבה ביטוחים אחרים, גם ביטוח כזה נותן שקט נפשי ולכן לא כדאי לוותר עליו.

באילו מקרים ביטוח מבנה צד ג' נותן לנו כיסוי

ביטוח מבנה צד ג' נותן כיסוי במגוון מצבים שבהם הנכס המבוטח גורם נזק או פגיעה לאחרים. מדובר על מגוון רחב של מקרים שעלולים להתרחש. למשל: פגיעות גופניות למבקרים במקום עקב פגם מבני. דוגמא נוספת היא נזק שנגרם לנכסים סמוכים כתוצאה מעבודות בנייה או תאונות שמקורן בנכס המבוטח.

לדוגמה, אם עץ מנכס נופל ופוגע במכונית או בבניין סמוך. במקרה כזה ביטוח מבנה ותכולה שכולל גם את צד ג' יכסה את העלויות הקשורות לתיקונים ופיצויים. באופן דומה, אם מבקר נפגע עקב נפילה על מדרגות שבורות בנכס, הביטוח ייתן כיסוי.

אותו אדם שנפגע יכול לתבוע ויהיה עלינו לשלם על הוצאותיו הרפואיות והמשפטיות. אם יהיה לנו ביטוח, נוכל להפעיל אותו וכך לא נצטרך להתמודד לבד עם תשלום הפיצויים. בעיקרון, ביטוח זה נועד לכסות את מגוון המקרים שבהם מעורבת אחריות בעל הנכס כלפי צדדים שלישיים.

מה משפיע על גובה הכיסוי שנוכל לקבל

גובה הכיסוי שניתן לקבל מפוליסת ביטוח מבנה צד ג' מושפע מכמה גורמים עיקריים. ראשית, מגבלת הפוליסה עצמה, שהיא הסכום המרבי שהביטוח ישלם במקרה של תביעה, ממלאת תפקיד מכריע. בעלי הפוליסה יכולים לבחור מגבלות שונות בהתבסס על הסיכון המשוער שלהם ויכולתם הפיננסית.

שנית, הסיכונים הטבועים במיקום הנכס ובמטרת השימוש בו (מגורים, מסחר, תעשייה) יכולים להשפיע על הכיסוי. נכסים בסיכון גבוה יותר עשויים לדרוש מגבלות כיסוי גבוהות יותר. לבסוף, התנאים הספציפיים של הפוליסה, כולל כל חריגים או השתתפות עצמית, קובעים במידה ניכרת את היקף הכיסוי.

המקום הבטוח ביותר לעשות בו ביטוחים – חברת building-ins

כשרוצים לעשות ביטוח מבנה צד ג' או ביטוח מבנה למשכנתא, רוצים לקבל את הטוב ביותר. אומנם אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע למצב שהוא צריך להפעיל את הביטוח, אך זה עלול לקרות. אפילו אם נהיה הכי זהירים שאפשר, תאונות קורות. לכן, אם כבר עושים ביטוח בניין שכולל גם את צד ג', רצוי לפנות אל הטובים ביותר.

לכן חברת ביטוח וועדים היא אופציה שכדאי לכם כדאי להכיר. מדובר על חברה מאוד מקצועית עם סוכני ביטוח אמינים. זה לא משנה מה יקרה לבניין שלכם או לצד ג', כי כאן תמיד תקבלו מענה. תוכלו לעשות זאת ביטוח מבנה למשכנתא, ביטוח בניין או כל ביטוח אחר שתרצו, ותמיד יהיה לכם על מי לסמוך.

שאלות ותשובות

האם תמיד כדאי לעשות ביטוח צד ג'?

התשובה היא כן. אומנם הביטוח עולה כסף, כמו כל ביטוח אחר, אך בעת צרה הוא יציל אתכם מקריסה כלכלית.

האם מחיר הפוליסה תמיד זהה?

לא. זה תלוי במיקום הבניין, בגודל שלו וגם במצב שלו.

תוך כמה זמן חברת הביטוח תעביר את הכיסוי הנדרש?

זה תלוי בעיקר בשאלה באיזו חברת ביטוח תבחרו. לכל חברת ביטוח יש נהלים מעט שונים. לכן, כבר בעת החתימה על פוליסת הביטוח, כדאי לקרוא את כל התנאים. כך תבינו מה צפוי לכם וכמה מהר תקבלו את העזרה הכספית שאתם זכאים לה.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח מבנה צד ג
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
ביטוח
הביטוח שלא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו רגילים לעשות אינספור ביטוחים במהלך החיים. אנחנו עושים ביטוחים שונים כמו: ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שוכחים את אחד מהביטוחים

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף