המשמעות של ביטוח אחזקת מבנה ולמה לא כדאי לוותר על זה?

קונים דירה? מתרגשים? רוצים לדעת שתוכלו ליהנות מהנכס שלכם גם בעוד שנים רבות? אם כך, יש כמה ביטוחים שאתם חייבים לעשות, הראשון – ביטוח אחזקת מבנה. מה תעשו, לדוגמה, אם מישהו יעבור תאונה בדירה שלכם ואם לא יהיה ביטוח צד ג?

במצב כזה אתם תמצאו את עצמכם משלמים הון עתק על פיצויים ולכן על ביטוח צד ג לא כדאי לוותר. כך קורה גם כאשר חושבים על הנזקים שעלולים לקרות לדירה עצמה, בין אם זה בגלל אחזקה לקויה, בגלל עבודות לא טובות שיעשו אצלכם בדירה או בגלל נזקים בבניין עצמו. על כל המקרים האלה יעלה ביטוח מבנה ולכן חשוב כל כך לעשות אותו.

זה נכון שאם אתם נמצאים היום במעמד שבו אתם חותמים על חוזה רכישת הדירה אתם לא רוצים להתחיל לשבת ולדמיין את כל האסונות שעלולים לקרות, אך תאונות הן חלק מהחיים. לכן, אם אתם יכולים לעשות ביטוח שיאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שבכל מקרה תקבלו כיסוי, למה לחשוב פעמיים?

 

באיזו חברת ביטוח כולם בוחרים לעשות ביטוח אחזקת מבנה?

בין אם אתם חושבים עכשיו על ביטוח אחזקת מבנה ובין אם נדמה לכם שכדאי לעשות ביטוח מבנה משותף ביחד עם השכנים, יש משמעות לבחירת חברת הביטוח שלכם.

מצד אחד, תוכלו לבחור באחת מחברות הביטוח הכי גדולות בארץ, כי אם כולם בוחרים בחברות כאלה, הם כנראה יודעים מה הם עושים. מצד שני, חברות ביטוח מאוד גדולות הרבה פעמים לא מצליחות לתת מענה מספיק אישי, מהיר וטוב לכל לקוח.

כמו כן, הן מגיעות עם סוללה של עורכי דין שהרבה פעמים עושים הכול כדי שחברת הביטוח לא תצטרך לשלם ללקוחות שלה את הפיצוי הנדרש. האם אתם רוצים למצוא את עצמכם במאבקים כאלה רק כי רציתם להפעיל את אותו ביטוח אחזקת מבנה? כמובן שלא. לכן כדאי לחשוב על הדברים לעומק ולראות מה יתאים לכם יותר – חברת ביטוח ענקית או משהו קטן יותר שמבטיח יחס אישי?

 

המחירים המשתנים בשוק של ימינו

איך אפשר לדבר על ביטוח אחזקת מבנה או על ביטוח בניין משותף, ולא לבדוק גם על איזה מחירים מדובר? לקנות דירה זו התחייבות אדירה וכך גם כל הביטוחים שאנחנו עושים בהקשר הזה. עם זאת, לא בטוח שבגלל כל ההוצאות שאיתן אתם מתמודדים עכשיו זה אומר שכדאי יהיה לבחור את חברת הביטוח הכי זולה שיש בשוק של ימינו.

העניין הוא שלא פעם חברות ביטוח שנותנות הצעות מחיר ששוברות את השוק בסופו של דבר לא נותנות את הכיסוי המובטח. לכן כדאי שתדעו: כמעט תמיד בחירת המחיר הממוצע זו הדרך הנכונה להבטיח שלא תשלמו יותר מידי וכן תקבלו מענה אם חס וחלילה משהו יקרה ותצטרכו להפעיל את הביטוח.

כל מה שאתם חייבים לדעת על ביטוח אחזקת מבנה

בשוק הנדל"ן של ימינו, הגנה על ההשקעות שלנו מפני נזקים בלתי צפויים הינה בעלת חשיבות רבה. ביטוח אחזקת מבנה מהווה בדיוק את הביטחון שכולנו מחפשים. הביטוח הזה מציע ביטחון והגנה לבעלי נכסים מפני הטבע הבלתי צפוי של תחזוקת מבנים.

לכן, אם גם אתם רוצים לישון בשקט, כדאי שתחשבו לעשות ביטוח כזה עוד היום. אומנם זה נכון שעדיף לא להגיע למצב שבו עליכם להפעיל את הביטוח, אך אין לדעת מה יוליד יום.

אתם לא יודעים מתי תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים את עזרתה של חברת הביטוח. לכן עדיף לעשות ביטוח כזה ולא להשתמש בו מאשר להזדקק לו ולהיות בלעדיו.

 

מה זה בעצם ביטוח אחזקת מבנה?

אומנם שמעתם מלא מעט אנשים שהם עשו ביטוח אחזקת מבנה, אך אתם לא יודעים על מה מדובר? אתם לא לבד. כדאי לדעת שכאשר מדברים על השאלה מה זה ביטוח מבנה וביטוח אחזקה, מדברים על עניין קריטי. ביטוח כזה הוא פוליסה חשובה המותאמת לטיפול בהשלכות הפיננסיות של תיקון ותחזוקה של שלמות המבנה ותפקודו.

בניגוד לביטוח רכוש סטנדרטי, המכסה נזקים מאירועים בלתי צפויים כמו שריפות או אסונות טבע, ביטוח זה מתמקד במיוחד בבלאי. לאורך השנים בניינים רבים סובלים מבלאי, מתקלות מכניות ובעיות אחרות הקשורות לתחזוקה.

הביטוח הזה נועד לגשר על הפער בין מה שמכסות פוליסות ביטוח מסורתיות לבין הצורך המתמשך לשמור על הבניין במצב תקין. כשמנסים להבין מה כולל ביטוח מבנה מגלים שהוא נותן כיסוי נרחב. ביטוח זה יכול לממן עבודות תחזוקה בלתי צפויות אך הוא גם יכול לממש עבודות תחזוקה שבשגרה.

 

מי באמת צריך לעשות ביטוח מסוג כזה?

כשמדברים על ביטוח מבנה ותכולה ועל ביטוח אחזקת מבנה תמיד עולה השאלה: האם אלה הם ביטוחים שכולם צריכים לעשות? כדאי לדעת שביטוח אחזקה למבנה חיוני לכל מי שיש לו עניין אישי בשמירה על ערך ותפקוד של נכס לאורך זמן. זה כולל בעלי נכסים המעוניינים להגן על השקעתם מפני נזקי הזמן והשימוש. בעלי בתים, הן למגורים והן למסחר, גם עומדים להרוויח משמעותית מביטוח זה.

הסיבה לכך היא שהביטוח מסייע להבטיח שהנכסים שלהם יישארו מושכים ופונקציונליים עבור שוכרים. בצורה כזאת למעשה הביטוח יבטיח את ההכנסה שלהם מהשכרת אותם נכסים. בנוסף, משקיעי נדל"ן זקוקים לביטוח זה כדי להגן על השקעותיהם מפני עלויות תיקון בלתי צפויות. למעשה, כל מי שנושא באחריות לתחזוקת בניין צריך לראות בביטוח זה ככלי חיוני ביותר.

 

הכירו את הגורמים המשפיעים על מחיר הביטוח

בעידן שבו אנחנו חיים קשה לדבר על ביטוח כזה או אחר ולא להזכיר את העלויות. לכן, כשרוצים לענות על השאלה מה כולל ביטוח מבנה, רוצים לרוב גם להבין כמה הוא עולה. ניתן לראות שלא מעט גורמים משפיעים על המחיר של ביטוח אחזקת מבנה. לדוגמא:

  1. גיל ומצב המבנה. ככל שהבניין ישן יותר, לרוב עלות הביטוח תהיה יותר גבוהה.
  2. גודל הבניין ישפיע גם הוא על המחיר. ככל שהמבנה יותר גדול, כמובן שהביטוח יהיה יותר יקר.
  3. הפוליסה הנבחרת תשפיע על המחיר. יש אפשרות להוסיף תוספות שונות שמעלות את המחיר הסופי שנשלם.
  4. המיקום של הבניין. יש מקומות שנחשבים לבטוחים יותר או פחות וזה יבוא לידי ביטוי בעלות הביטוח.

ביטוח מבנה ותכולה מכסה מגוון רחב של עבודות ותיקונים בבניין כולו. למשל: תיקונים של בעיות אינסטלציה, חשמל, חימום, מיזוג אוויר ועוד הרבה מעבר לכך. לכן ברור מדוע הוא חשוב ואין ספק שגם לכם כדאי לעשות ביטוח כזה עוד היום.

ביטוח אחזקת מבנה ועדי בתים

למה כדאי להשקיע בבחירת חברת ביטוח מובילה?

עכשיו, כשאתם יודעים לומר מה כולל ביטוח מבנה, טבעי שתרצו לדעת איפה משתלם לעשות אותו. ניתן לראות שהיום חברות שונות מציעות פוליסות של ביטוח אחזקת מבנה. עם זאת, לא בכל מקום תקבלו את מה שיש לחברת building-ins להציע לכם. עם שנים של ניסיון ועם צוות גדול של מומחים בתחום הביטוח, אין ספק שכאן תקבלו את הכי טוב שיש. אפילו אם תהיה לכם התלבטות בין פוליסות ביטוח שונות, כאן יעזרו לכם לבחור את הפוליסה הנכונה עבורכם.

 

שאלות ותשובות

על כמה עומד הכיסוי שניתן לקבל מביטוח כזה?

זה תלוי בשאלה איזו פוליסה יש לכם. יש אפשרויות שונות בתחום הזה. לכן, כבר בעת החתימה על הפוליסה, כדאי לברר מה יהיה גובה הכיסוי במצבים שונים.

האם יהיה עלינו לשלם השתתפות עצמית?

ברוב המקרים התשובה היא כן. יחד עם זאת, גובה ההשתתפות יכול להשתנות בין ביטוח אחד לאחר. לכן גם את הפרט הזה כדאי לבדוק במעמד החתימה על הפוליסה.

תוך כמה זמן חברת הביטוח תיתן את הכיסוי המבוקש?

זה תלוי בחברת הביטוח שבה תבחרו להיות מבוטחים. כל עוד תבחרו חברת ביטוח אמינה, מקצועית ורצינית, תקבלו את הכיסוי מהר מאוד.

מהו ביטוח אחזקת מבנה?

ביטוח אחזקת מבנה הוא סוג של ביטוח המספק הגנה פיננסית על מבנים, כמו בתים ומבני עסקים, מפני נזקים שיוכלו להתרחש על ידי אירועים כמו שריפת אש, גניבה, רעידות אדמה ותאונות אחרות.

מהם היתרונות של ביטוח לאחזקת מבנה?

הגנה פיננסית: ביטוח לאחזקת מבנה מספק הגנה פיננסית כנגד אובדן או נזק למבנה, וישנה אפשרות לקבל פיצויים במקרה של תאונות או אירועים לא צפויים.

למי מומלץ לקנות ביטוח עבור אחזקת מבנה?

בעלי בתים: בעלי בתים יכולים להרוויח מביטוח אחזקת מבנה להגנה על ביתם המשפחתי ועל רכושם.
בעלי עסקים: בעלי עסקים יכולים להצטרף לביטוח זה כדי להגן על המבנים המשמשים לפעילות העסקית.

מהם הסיכונים שניתקלים במקרי ביטוח אחזקת המבנה?

חשש מנזקים טבעיים: סיכונים כמו רעידות אדמה, הצפה יכולים ליצור נזק רב למבנה.
סיכון פלישה וגניבה: אירועים פלישה או גניבה יכולים לגרום להפסדים ולפגוע בבטחונך.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח אחזקת מבנה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
מה זה ביטוח מבנה
מה זה ביטוח מבנה

אתם עומדים לקנות דירה להשקעה? אם כך, ברור מדוע תרצו לעשות הכול כדי לשמור על הנכס שבו אתם משקיעים. אומנם זה נכון שחלק מהעניין תלוי בשאלה באיזה דיירים תבחרו והאם

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף