טעויות שוועד בית עושה לא פעם

ניסיתם להתחמק הרבה מאוד שנים מהתפקיד של וועד הבית? אתם אנשים עסוקים ואין לכם זמן או הבנה בנושא הזה? אם כך, הגיע הזמן שתדעו: גם אתם, כמו כל דייר בבניין, צריכים למלא את התפקיד הזה בסופו של דבר.

מה שכן, חשוב שתדעו שיש לא מעט טעויות קלאסיות שוועד בית כמעט תמיד עושה ואין ספק שאתם צריכים להימנע מהן – כמו אי רכישת ביטוח בניין משותף.

לכן ההמלצה הכי טובה שנוכל לתת לכל מי שרוצה לאייש את תפקיד וועד הבית, או לכל מי שמשכנעים אותו לעשות זאת, היא לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר.

זה אומר שכדאי לנהל רישום מסודר לגבי הכספים, לגבי המשימות ולגבי כל הפרטים הקטנים והגדולים שבהם אתם צריכים לטפל.

אם תצליחו לעשות את זה אתם תימנעו מראש מטעות נפוצה שתמיד וועד בית עושה, והיא: לעבוד בצורה לא מסודרת. וועד בית, אם הוא עובד בצורה לא מסודרת, עלול למצוא את עצמו שקוע בחובות ואף משלמים פעמיים על אותה עבודה.

לכן חשוב לעשות סדר בדברים, להגדיר מטרות מראש ולצאת למילוי התפקיד כאשר אתם מבינים מה עליכם לבצע בפועל.

למה אתם חייבים לעשות גם ביטוח וועד בית?

זה אומנם נשמע אבסורד, כי אתם בסך הכול עושים סוג של טובה לשאר דיירי הבניין, אך בפועל, עוד טעות שוועד הבית עושה פעמים רבות היא לוותר על הביטוח.
אנשים שממלאים את תפקיד וועד הבית בטוחים ששאר הדיירים מעריכים את עבודתם, אך בפועל, הם כלל לא מבינים לאיזה סוג של תביעות הם חשופים.
חשוב שתדעו: אם מישהו ייכנס לבניין המשותף שלכם ויעבור תאונה בגלל סיבה כזו או אחרת, לא רק שהוא יוכל לתבוע את הבניין כולו, אלא הוא גם יוכל לתבוע אתכם אישית, בתור ממלאי תפקיד וועד בית.

לכן כל כך חשוב לעשות ביטוח וועד בית, ויפה שעה אחת קודם. אין ויכוח על כך שכנראה לא באמת. תעשו שימוש בביטוח הזה, אך זו אמירה שאפשר,
וכדאי, לומר לגבי כל סוג של ביטוח שאתם עושים בחיים. במילים אחרות: עדיף שיהיה לכם ביטוח ועד בית ושלא תצטרכו בכלל להשתמש בו מאשר להזדקק לביטוח כזה ולא לדעת אל מי תוכלו לפנות. תביעות כאלה עלולות להגיע לסכומים מאוד גבוהים ולכן מומלץ להימנע מהטעות הזאת ולעשות ביטוח ועד בית כמה שיותר מהר.

המקום הנכון לעשות בו ביטוחים

רוצים לעשות ביטוח וועד בית? רוצים אולי להציע לשכנים גם לבטח את הבניין כולו? כך או כך, אתם צריכים לבדוק לאיפה אתם פונים.
זה שיש בכל עיר בארץ כמה חברות ביטוח מובילות ומוכרות זה נכון, אך האם בכל מקום תקבלו שירות מספיק טוב?

הטעות הנפוצה הבאה שעושים לא פעם וועדי בתים, היא לא לברר לאיזו חברת ביטוח באמת כדאי להם לפנות. אומנם זה נכון שהשוואה בין חברות ביטוח זה משהו שלוקח זמן, סבלנות ודורש גם תשומת לב, אך אתם כן יכולים להיות בטוחים שזה ישתלם לכם.

ראשית, אם לא תעשו את הטעות של לבחור ככה סתם חברת ביטוח, סביר להניח שתצליחו לחסוך לא מעט כסף. שנית, אם אתם כבר עושים ביטוח ועדי בתים וביטוח לבניין המשותף, כדאי יהיה לבחור חברה שתהיה כמה שיותר אמינה. לכן יש טעם לעצור, לבחון את הדברים ולדבר עם סוכני הביטוח של החברה שממנה תרצו לקבל שירות כזה.
אין לכם שום סיבה לחזור על טעויות שוועדי בתים אחרים עושים ולכן רצוי שתתחילו לבדוק את השטח כבר ברגעים אלו ממש. אתם תראו שבסופו של דבר,
אם תעשו הכול מסודר, לא תחזרו על טעויות של אחרים.

טעויות שוועד בית עושה לא פעם
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף