כל מה שאתם חייבים לדעת על ביטוח צד ג לדירה

אחרי שנים רבות שבהן חייתם בשכירות, עשיתם את הצעד המתבקש וקניתם דירה? בדקו את נושא הביטוח צד ג לדירה. היה לכם קשה מאוד לחסוך את כל הכסף ובקושי קיבלתם את המשכנתא שרציתם מהבנק? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים לעשות כל מה שתוכלו כדי להבטיח שהחיים שלכם יתנהלו על מי מנוחות. חשוב להבין שהאחריות שלכם בתור בעלי דירה לא מסתכמת רק בכך שאתם חייבים לשלם לבנק בכל חודש X ₪ בגין המשכנתא.

בפועל, אתם גם אחראים לכל מה שקורה בתוך הבית שלכם פנימה. משמעות הדברים היא שאם מישהו יכנס לדירה שלכם ויעבור תאונה כלשהי, האחריות תהיה אך ורק שלכם. האומנם? האם מישהו שמגיע לדירה שלכם, שובר את הרגל בצורה קשה ולא יכול לעבוד חצי שנה זה מקרה שעליכם להתמודד איתו לבד? התשובה היא לא. אם תקדימו תרופה למכה, תוכלו לישון בשקט ולדעת שגם במצבים כאלה חברת הביטוח היא זו שתיתן לכם כיסוי. כמו כן, בעת רכישת דירה בניין, חשוב לבדוק כי קיים ביטוח בניין משותף שידאג לכל הכיסויים מחוץ לדירה שקניתם.

צד ג – מי אתה?

אחד מהדברים הכי חשובים שצריך להבין, עוד לפני שמנסים לברר כמה יעלה לנו ביטוח צד ג לדירה, זו השאלה מי הוא בכלל אותו צד ג. האם אשתו של המבוטח נחשבת לצד ג? והאם המנקה הקבועה שמגיעה בכל שבוע מזה שלוש שנים היא גם צד ג? חשוב שתבינו: כאשר מדברים על צד ג למעשה מדברים על:

  • כל אדם שאינו המבוטח ואינו גר בקביעות בבית
  • כל אדם שאינו עובד במשקל הבית בקביעות

לכן, אנשים כמו: השכן, השליח, האינסטלטור או אנשי מקצוע אחרים שמגיעים לבצע עבודה ספציפית ונקודתית עונים כולם על ההגדרה של צד ג. חשוב שתבינו, תאונות, אפילו אם הן נראות בהתחלה קטנות, עלולות לעלות בהמשך הרבה מאוד כסף ולכן על ביטוח צד ג לדירה בשום פנים ואופן לא כדאי לכם לוותר.

ביטוח צד ג לדירה שכורה

 

איפה ואיך עושים ביטוח צד ג לדירה?

אם, למשל, הייתם רוצים לעשות ביטוח בית משותף עם השכנים שלכם, סביר להניח שהייתם נכנסים לרשת האינטרנט ומתחילים לעשות השוואות. זה בדיוק מה שכדאי לעשות גם כאשר חושבים על ביטוח צד ג לדירה, כי אין הבדל בין השניים. לכן, בין אם אתם רוצים לעשות ביטוח מבנה משותף או ביטוח צד ג, ההמלצה שלנו היא להשוות בין כמה וכמה חברות ביטוח שונות.

כדאי להתייחס בהשוואה שלכם לפרמטרים שונים כמו: מה כל חברה מציעה לכם? כמה עולה פוליסת הביטוח? עד כמה החברה אמינה? והאם אתם מוצאים לגביה המלצות חמות של הרבה לקוחות? בנוסף, מאוד מומלץ גם לבדוק מה מציעה לכם חברת הביטוח מבחינת שירות הלקוחות שלה. אתם לא יודעים ולא יכולים לדמיין מתי תזדקקו למענה מצד חברת הביטוח ולכן רצוי לבחור חברה שזמינה עבור הלקוחות שלה בכל רגע.

 

שאלות נפוצות

מהו ביטוח צד ג' לדירה?

ביטוח צד ג' לדירה הוא סוג של ביטוח המספק הגנה לדיירים בדירה, גם אם הם אינם בעלי הנכס, ומכסה את התוכן האישי שלהם ואת האחריות שלהם כלפי כל גורם אחר.

מהם היתרונות של ביטוח צד ג' לדירה?

הגנה על התוכן האישי: הביטוח מכסה את הקרקע של הדיירים, כגון בגדים, רהיטים, וציוד חשמלי.
הגנה מפני אחריות ציבורית: מספק הגנה משפטית אם דייר יגרום לנזק לנכסים של שכן או לדיירים אחרים.

אילו סוגי נזקים מכוסים בביטוח צד ג'?

גניבה ושוד: הגנה מפני גניבה או שוד של רכוש אישי בדירה.
נזק מים: כיסוי לנזק שנגרם על ידי נזילה של מים מדירות שכנות.

האם ביטוח צד ג' מכסה פגיעות אישיות?

כן, מכסה פגיעות אישיות: הביטוח מספק הגנה על הדיירים במקרה של פציעות או נזק לבריאותם בתוך הדירה.

האם ביטוח צד ג' מכסה ירושה ותיקונים בדירה?

זה יכול להיות מכוסה: תלוי בתכנית ביטוח, כמה הביטוח יכול לכסות ירושה ותיקונים כמו תיקונים למערכות חשמל, אווירונאוטיקה, ואחרות.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח צד ג לדירה
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
ביטוח
הביטוח שלא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו רגילים לעשות אינספור ביטוחים במהלך החיים. אנחנו עושים ביטוחים שונים כמו: ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שוכחים את אחד מהביטוחים

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף