כמה עולה ביטוח משכנתא – כל מה שרציתם לדעת

לרגע היה נדמה לכם שעם כל הכסף שהצלחתם לחסוך ועם כל העזרה שקיבלתם מההורים באמת תוכלו לקנות דירה בלי לקחת משכנתא? אם כך, בוודאי גיליתם שזה לא באמת המצב. הדיור בישראל מאוד יקר ולכן ברור מדוע רוב האנשים בסופו של דבר מוצאים את עצמם פונים לבקש, מבקשים משכנתא ומתחילים מיד לברר כמה עולה ביטוח משכנתא.

אפשר כמובן להבין אתכם אם אתם רוצים לדעת כמה עולה ביטוח משכנתא, כי גם ככה אתם שקועים בהוצאות מאוד גדולות, אך חשוב להבין תחילה במה דברים אמורים בכלל. ראשית, חשוב להבין שהביטוח הזה הוא עניין של חוק ושבפועל אף בנק לא ייתן לכם משכנתא אם לא תעשו ביטוח משכנתא. שנית, יש כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שעושים ביטוח כזה.

ביטוח משכנתא – מחולק לשני סעיפים שונים

רגע לפני שאנחנו מנסים לבדוק את הפרטים בשטח ולענות על השאלה כמה עולה ביטוח משכנתא, חשוב גם לדעת שהביטוח הזה בפועל מחולק לשניים. החלק הראשון שלו הוא ביטוח חיים למשכנתא והחלק השני הוא ביטוח מבנה למשכנתא. בבואנו לנסות ולהבין מה זה בדיוק אומר החלק של ביטוח החיים, אנחנו נראה שהביטוח הזה כולל מצבים שבו הלווים נפטרים לפני שהם שילמו את כל החוב.

הבנק מצדו לא מוכן לקחת סיכון כזה או לשאת בעלויות בעצמו, ולכן הוא דורש שיהיה מרכיב של ביטוח חיים בכל ביטוח משכנתא. לעומת זאת, ביטוח בניין משותף כולל את הנזקים השונים שעלולים לקרות למבנה, כמו למשל: שריפה, רעידת אדמה, שיטפון או כל מיני נזקים חמורים אחרים לצנרת, למערכת החשמל ועוד. במצבים כאלה גם הלווה וגם הבנק יכולים להיות רגועים ולדעת: חברת הביטוח היא זו שתכסה את עלות הנזק.

כמה עולה ביטוח משכנתא – הגורמים שלרוב משפיעים על עלות הפוליסה

בבואנו להבין כמה עולה ביטוח משכנתא אנחנו צריכים לקחת בחשבון שיש כמה גורמים שיכולים להשפיע על המחיר הסופי. למשל: באיזו חברת ביטוח אתם רוצים להיות מבוטחים? אם הייתם רוצים לעשות ביחד עם השכנים שלכם ביטוח מבנה משותף, הייתם בוודאי עושים השוואת מחירים ומבררים איפה מחכה לכם הדיל הכי טוב שיש. רצוי מאוד לעשות זאת גם כאשר מדברים על ביטוח משכנתא, כי למה לשלם ביוקר?

בנוסף, גם גורמים כמו שטח הדירה, המיקום שלה או המצב שלה יכולים להשפיע על השאלה כמה עולה ביטוח משכנתא. קחו בחשבון שממש כפי שאם תעשו ביטוח בית משותף תוכלו לקבל הצעות מחיר שונות במקביל, כך קורה לגבי כל ביטוח אחר שתוכלו לעשות, כולל ביטוח משכנתא. לכן יש טעם לפנות בצורה מסודרת אל כמה חברות ביטוח שונות, או פשוט להשתמש במחשבונים שמחכים לכם אונליין. כך תוכלו לברר את המחירים ולבחור את חברת הביטוח עם התעריף הכי נוח עבורכם.

 

שאלות ותשובות

מהו ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא ביטוח המכסה את תשלום המשכנתא במקרה של מוות או נכות של הלווה. הביטוח נותן למשפחה של הלווה את הביטחון שהמשכנתא תמשיך להיות משולמת במקרה שהלווה לא יוכל לעשות זאת בעצמו.

מדוע חשוב לעשות ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא חשוב במיוחד מכיוון שהוא מספק הגנה כלכלית למשפחות של לווים במקרה של מוות או נכות. במקרה כזה, הביטוח ימנע מהמשפחה להתמודד עם נטל כלכלי כבד של תשלום המשכנתא.

מה מכסה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא בדרך כלל מכסה את הנזקים הבאים:

מוות של הלווה
נכות מתמשכת של הלווה

מהם החריגים בביטוח משכנתא?

פוליסות ביטוח משכנתא בדרך כלל כוללות חריגים מסוימים, כלומר נזקים שאינם מכוסים בביטוח. חריגים נפוצים כוללים:

מוות כתוצאה מפעילות פלילית של הלווה
מוות כתוצאה מפעילות מסוכנת של הלווה
מוות כתוצאה ממחלה קיימת של הלווה

מי חייב לעשות ביטוח משכנתא?

בישראל, אין חובה חוקית לעשות ביטוח משכנתא. עם זאת, רבים מהבנקים דורשים מהלווים לעשות ביטוח משכנתא כתנאי לקבלת משכנתא.

 

כמה עולה ביטוח משכנתא לחודש

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

כמה עולה ביטוח משכנתא
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
ביטוח
הביטוח שלא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו רגילים לעשות אינספור ביטוחים במהלך החיים. אנחנו עושים ביטוחים שונים כמו: ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שוכחים את אחד מהביטוחים

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף