מה עושים אם לא כל השכנים מסכימים לעשות שיפוץ בית משותף?

הרבה פעמים חלק מהשכנים בבתים משותפים מתחילים לדבר בישיבות הדיירים על הצורך לשפץ. השכן מהקומה העליונה מתלונן על רטיבות מהגג ואילו השכנה מהקומה התחתונה מתלוננת על איך שנראית חזית הבניין. השכנים מהקומות באמצע מתלוננים על כך שהמעליות איטיות מידי או על כך שהמעלית נתקעת לעיתים קרובות, ולכן ברור מדוע שיפוץ בית משותף זה משהו שעולה על הפרק.

הבעיה האמתית היא להגיע לעמק השווה עם השכנים המתנגדים, כי בסופו של דבר, כולם צריכים לקחת חלק בעלויות. אין שום הצדקה למצב שבו אחד מהשכנים לא ישלם על שיפוץ חזית הבניין, כי כאשר אנחנו משפצים את חזית הבניין כולם נהנים מכך. לא רק שכל הדיירים בבניין יוכלו ליהנות מהשיפוץ הזה בחיי היומיום שלהם, שכן בפועל שיפוצים כאלה גם מעלים את ערך הנכס. לכן כדאי לחשוב על האופציה הזאת בחיוב ולראות איך בכל זאת תוכלו לשכנע את הדיירים שמסרבים לקחת חלק ולשלם על העניין.

למה כדאי לקבל כמה הצעות מחיר במקביל לשיפוץ המתוכנן?

לא אחת קורה שבפועל מה שמונע מהדיירים לשתף פעולה עם הרעיון של שיפוץ הבית המשותף, זה העלות. אומנם הם כן רוצים לעשות שיפוץ אך הם לא מוכנים ולא יכולים לשלם סכומים מאוד גבוהים. לכן, אם חשוב לכם להימנע מהמצב הזה ואם אתם רוצים שבסופו של דבר כל השכנים ייצאו כמה שיותר מרוצים, בקשו מספר הצעות מחיר.

כאשר יהיו לכם ביד מספר הצעות מחיר מכמה חברות שונות מבצעות שיפוצים, תוכלו לחסוך לא מעט כסף. בצורה כזאת יהיה לכם גם קלף מיקוח ותוכלו להוזיל את עלויות השיפוץ, מה שיוביל לכך שרמת ההתנגדות של השכנים תרד ובסופו של דבר כולם ישתפו פעולה. מצד שני, גם לא כדאי תמיד לבחור בחברת השיפוצים הכי זולה שיש, כי לעיתים מחיר זול מיד יעלה לכם הרבה בהמשך הדרך.

מה חשוב לבדוק כשבוחרים חברה לשיפוץ הבית המשותף

זה לא סוד שקיימות חברות רבות שעוסקות בתחום שיפוצי הבתים המשותפים בישראל, אך לא על כל אחד מהן תוכלו לסמוך בקלות. הניסיון מוכיח שכדי לבחור חברה אמינה וטובה צריך תחילה:

  • לבדוק ממתי החברה קיימת
  • לראות בפועל שיפוצים שעתה אותה חברה בבתים אחרים
  • לבדוק מה אומרות חוות הדעת אודות אותה חברת שיפוצים

בצורה כזאת, אחרי שתקבלו את כל המידע הזה ואחרי שתקבלו גם מספר הצעות מחיר, בחירת חברת השיפוצים תהיה קלה יותר. שיפוץ בית משותף זה אתגר לא קטן מהרבה בחינות, כפי שראינו, אך מצד שני, זה שווה את ההשקעה. מדובר על תקופה של אי נוחות, כי השיפוצים תמיד מגיעים עם אבק, לכלוך ורעש, אך התוצאה תהיה יפה כי הבניין ייראה מחודש, מושקע וגם עמיד יותר. עוד על ביטוח בית משותף

שיפוץ לובי בית משותף

שיפוץ בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
ביטוח
הביטוח שלא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו רגילים לעשות אינספור ביטוחים במהלך החיים. אנחנו עושים ביטוחים שונים כמו: ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שוכחים את אחד מהביטוחים

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף