הכל על ביטוח בתים משותפים

בנוף העירוני של ימינו, דירות משותפות מייצגות לא רק מקום מגורים אלא גם השקעה כספית משמעותית. מחירי הנדל"ן, במיוחד בישראל, נמצאים במגמת עליה מתמדת. לכן ברור מדוע כל מי שקונה דירה רוצה לעשות כל מה שהוא יכול כדי להגן ולשמור עליה.

זו למעשה אחת מהסיבות שבגללן ביטוח בתים משותפים הוא בעל חשיבות רבה. חשוב להבין שלא פעם ביטוח שעושים לבית המשותף כולל רק את החלק החיצוני שלו. עם זאת, כאשר עושים ביטוח כמה שיותר מקיף לבית המשותף, הדברים נראים אחרת. תוהים האם זה חשוב גם עבורכם? מתלבטים איפה ואיך לעשות את הביטוח? במאמר שלפניכם תמצאו את כל התשובות.

מה זה בכלל ביטוח בתים משותפים?

ביטוח בתים משותפים מותאם במיוחד לבעלי דירות, ממש כמו ביטוח מבנה ותכולה ומציע רשת ביטחון מפני שפע של הפסדים כספיים פוטנציאליים. בניגוד לביטוח בתים סטנדרטי, ביטוח בית משותף מתמקד בפנים הדירה וברכוש האישי של הבעלים בתוכה. הבחנה זו היא קריטית מכיוון שלרוב הביטוח מכסה רק את מבנה הבניין והשטחים המשותפים.

בצורה כזאת פנים הדירה והחפצים האישיים בה נשארים ללא ביטוח. פוליסות ביטוח עבור בית משותף ממלאות פער זה ומספקות כיסוי לקירות פנימיים, מכשירי חשמל, רכוש אישי ואחריות.

ביסודו של דבר, הביטוח הזה מבטיח שבעלי דירות לא יישארו ללא כיסוי במקרה של גניבה, נזק או צרות אחרות המשפיעות על פנים הדירה שלהם או על רכושם. סוג ביטוח זה הוא חיוני לכל מי שמחפש להגן על השקעתו ולשמור על שלווה נפשית.

מה שכן, רגע לפני שהחתימה על פוליסת ביטוח כזו או אחרת, כדאי לבדוק מה הוא כולל. כפי שתרצו לדעת מה כולל ביטוח מבנה, כך חשוב להבין מה כולל בדיוק ביטוח הבית המשותף שבו אתם בוחרים.

ביטוח בתים משותפים

למה כדאי לעשות ביטוח בתים משותפים

כשמדברים על ביטוח ניהול בית משותף ועל ביטוח בתים משותפים מדברים על עניין קריטי.

רכישת ביטוח כזה זו החלטה נבונה לכל בעל דירה בבית משותף, בהתחשב ביתרונותיו הרבים. בראש ובראשונה, סוג זה של ביטוח מספק הגנה לרכוש האישי.

במקרה של גניבה, שריפה או סוגים מסוימים של נזקי מים, הרכוש מכוסה. יתר על כן, ביטוח בניין משותף מכסה סיכוני אחריות. אם מישהו נפצע בדירה שלכם, או אם אתם גורמים בטעות נזק לרכוש של מישהו אחר,  הפוליסה יכולה לכסות את העלויות הנלוות. היבט קריטי נוסף הוא הכיסוי לנזקים פנימיים.

בין אם מדובר בתקריות בלתי צפויות או באסונות טבע, תיקונים למבנה הפנימי של הדירה או כל דבר אחר, זה עלול לעלות הרבה. ביטוח מתאים מבטיח שלא תתמודדו עם הוצאות אלה לבד. הביטוח מספק לכם שקט נפשי וביטחון פיננסי להתמודד עם אתגרים בלתי צפויים.

לכן גם ביטוח רעידת אדמה בית משותף הינו בעל חשיבות אדירה. אנחנו לא באמת יכולים לדעת לבד מתי תהיה רעידת אדמה ומה יהיה הנזק. לכן, אם אפשר לעשות מראש ביטוח שכולל גם מצבים כאלה, למה לחשוב פעמיים?

האם כדאי לעשות ביטוח כזה בכל בית משותף?

ההחלטה האם לרכוש ביטוח בתים משותפים תלויה בסופו של דבר במספר גורמים. כל בעל בית משותף צריך לשקול את הסיכונים הפוטנציאליים וההשלכות הכספיות של אי קבלת כיסוי אישי.

המציאות היא שמקרים בלתי צפויים כגון גניבה, נזקי מים או תאונות במרחב האישי עלולים להוביל להפסדים כספיים משמעותיים. אי קיום ביטוח מתאים פירושו נשיאה בעלויות אלה לבד, מה שעלול להיות משתק כלכלית.

אומנם זה נכון שהצורך בביטוח זה עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות האישיות. עם זאת, היום כבר ברור ליותר ויותר אנשים שאם יש ביטוח שלא כדאי לוותר עליו, זה הביטוח הזה. כדאי לדעת שיש גורמים שונים שיכולים להשפיע על העלות של ביטוח בית משותף. למשל:

  • מיקום הדירה
  • ערך הרכוש האישי שנמצא בכל דירה
  • רמת הכיסוי הנבחרת
  • גיל הבניין והמצב שלו

בנוסף, חשוב לזכור שבתחום הביטוחים יש היום חברות ביטוח שונות שאליהן ניתן לפנות. לכל אחת יש תעריפים אחרים ולכן, בבואכם לעשות ביטוח עבור הבניין המשותף שלכם, בדקו כמה אפשרויות.

חברת building-ins – המקום המושלם להיות מבטוחים בו

הדילמה איפה כדאי לעשות ביטוח בתים משותפים ברורה. יש הרבה חברות ביטוח ובכל מקום תקבלו יחס שונה ופוליסה אחרת. עם זאת, במידה ואתם מחפשים מקום מוביל ובעל מוניטין, חברת building-ins היא הבחירה המושלמת. אנשי מקצוע מנוסים ביותר יסייעו לכם כאן וימליצו לכם על הביטוח הנכון עבורכם. החברה מביאה איתה ידע נרחב עולמות הביטוח השונים, כך שאין ספק שכאן יהיה לכם על מי לסמוך כבר מהרגע הראשון.

שאלות ותשובות

האם כל הדיירים חייבים להסכים על הביטוח בתים משותפים?

לא. ברוב המקרים מספיק גם רוב של 80%. אם זאת, כמובן שכל מקרה צריך להיבדק לגופו.

האם רק בבניינים עם עשרות דירות כדאי לעשות ביטוח משותף?

בפירוש לא. גם אם מדובר על בניין קטן בהרבה, יש משמעות אדירה לביטוח הזה.

האם צריך לשלם השתתפות עצמית כשמפעילים את הביטוח?

תשובה: לרוב כן, אך זה תלוי בפוליסה שעליה תחתמו. כמו כן, גם גובה ההשתתפות העצמית יכול להשתנות בהתאם לפוליסה שיש לכם.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח בתים משותפים
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף