ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה ולכן ברור מדוע תכנית המתאר לחיזוק מבנים שעונה לשם תמ"א 38 כל כך מצליחה בארץ כבר שנים. אם גם אתם חיים בבית משותף ותוהים מה באמת יקרה אם חלילה תהיה רעידת אדמה, אתם חייבים להבין שביטוח זה נושא משמעותי שלא כדאי לוותר עליו.

זה נכון שהביטוח לא יכול לשנות את המציאות, לא יכול להגן על הנפגעים בנפש ולא יכול למנוע את רעידת האדמה עצמה, אך הוא כן יכול לתת לכם פיצוי כלכלי. למעשה, אם לא תעשו ביטוח רעידת אדמה בית משותף, אתם עלולים למצוא את עצמכם חסרי כל במצב כזה. משמעות הדברים היא שאם, חלילה, תהיה רעידת אדמה, לא באמת יהיה לכם מאיפה לגייס כסף כדי לבנות מחדש את הבניין ולכן הביטוח הזה כה משמעותי.

כמה בדרך כלל עולים ביטוחים מהסוג הזה?

בבואנו לענות על שאלה כמו: כמה תשלמו על ביטוח רעידת אדמה בית משותף, צריך לקחת בחשבון שהרבה גורמים יוכלו להשפיע על כך. למשל:

  • באיזו עיר בדיוק נמצא הבניין שבו אתם גרים.
  • האם מדובר על בית משותף ישן מאוד או חדש לחלוטין.
  • עד כמה הבית המשותף גדול וכמה דירות יש בו.
  • האם אתם רוצים להוסיף לביטוח הבסיסי שאתם עושים תוספות שונות כמו ביטוח תכולת דירה וכדומה.

ולבסוף, כמובן שגם השאלה מאיזו חברת ביטוח אתם מתכוונים להזמין את השירות ואיפה תרצו לעשות ביטוח רעידת אדמה בית משותף יכולה להשפיע על העלות הסופית. יש חברות ביטוח שאצלן המחירים נמוכים יותר לעומת חברות אחרות ובהחלט אפשר להבין מדוע אתם מעדיפים לא לבחור בחברה הכי יקרה שיש.

מצד שני, חשוב מאוד לברר שאתם בוחרים בחברה שכן תוכלו לסמוך עליה ועל השירות שהיא מציעה. בנוסף, רצוי מאוד שוועד הבית של הבניין המשותף שלכם יקרא את כל הסעיפים של פוליסת הביטוח כי כך תדעו שאתם מכוסים בכל מצב.

תוך כמה זמן תקבלו מענה?

אם תנסו לדמיין מצב שבו באמת תהיה רעידת אדמה, אתם תראו שאחד מהנתונים החשובים ביותר יהיו – תוך כמה זמן תקבלו מענה מחברת הביטוח. האם אתם בעצמכם תצטרכו קודם כל לשלם על תיקון הנזקים ורק אח"כ חברת הביטוח תעביר לכם את הכסף שהיא חייבת? או שמראש היא זו שתשלם על בניית הבית המשותף מחדש?

לכל חברת ביטוח יש מדיניות אחרת ולכן בהחלט כדאי שתבדקו לאן אתם פונים ומול מי אתם רוצים לעבוד. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שבסופו של דבר, אם באמת משהו יקרה ואם תצטרכו להפעיל את פוליסת ביטוח רעידת אדמה בית משותף, תקבלו מענה מקצועי ומידי.

ביטוח רעידת אדמה מחיר

ביטוח רעידת אדמה בית משותף – בעזרתו תשמרו על הנכס שלכם

כולנו עדים לכך שסביבנו מתרחשים עוד ועוד אסונות טבע מסוגים שונים. לכן ברור מדוע מתעורר אצל כל אחד מאיתנו הצורך לשמור על השקעות הנדל"ן שלנו. זה בדיוק מה שעושה ביטוח רעידת אדמה בית משותף. רעידת אדמה מגיעה בלי הודעה מוקדמת. היא יכולה להיות בעוצמות שונות, ולעיתים היא יכול למוטט את הבניין כולו. לכן, אם התחלתם לדבר עם השכנים על ביטוח בניין משותף, הוא חייב לכלול גם רעידות אדמה. אתם רוצים לישון בשקט? לדעת שאפילו אם הרע מכל יקרה והבניין שלכם יקרוס, לא תאבדו הכול? אם כך, כדאי שתעשו עוד היום ביטוח בית משותף כולל גם רעידות אדמה.

מדוע ביטוח רעידת אדמה בית משותף הוא כ"כ חשוב?

ביטוח רעידת אדמה בית משותף הוא סוג מיוחד של כיסוי. מטרתו היא  להפחית את ההשלכות הפיננסיות של רעידות אדמה על נכסים משותפים. בניגוד לביטוח רכוש רגיל, שאינו מכסה בדרך כלל נזקי רעידת אדמה, כאן הביטוח הוא שונה. הביטוח הזה למעשה מבטיח לנו שהמבנה הפיזי של הבניין, כמו גם הרכוש והאינטרסים של דייריו, יהיו מוגנים. הצורך בביטוח זה נובע מהאופי הבלתי צפוי של רעידות אדמה. הן עלולות להתרחש:

  • ללא אזהרה
  • לגרום נזק חמור לבניינים
  • למוטט את הבניין לגמרי ולהוביל לקריסתו

לכן ברור מדוע, אם כבר עושים ביטוח מבנה ותכולה, כדאי לעשות גם ביטוח רעידות אדמה. סוג ביטוח זה מתייחס הן לרכיבים החיצוניים והן לרכיבים הפנימיים של הבניין. מבחינה חיצונית, הוא מכסה נזקים מבניים משמעותיים העלולים לפגוע בשלמות ובבטיחות הבניין. מבחינה פנימית, הוא כולל כיסוי לנזקים בשטחים המשותפים.

השטחים המשותפים יכולים לכלול את המסדרונות, הלובי או כל שטח משותף אחר. הביטוח יכול לכסות גם את החפצים האישיים של הדיירים, שעשויים להיפגע במהלך רעידת האדמה. בנוסף, עבור בניינים שהפכו בלתי ראויים למגורים לאחר רעידת אדמה, ביטוח זה יכול לכסות את אובדן שכר הדירה. בכך הביטוח למעשה מספק סיוע בתהליך השיקום אחרי אסון כזה.

החשיבות הקריטית של ביטוח רעידת אדמה בית משותף

החשיבות של ביטוח רעידת אדמה בית משותף ברורה. רעידות אדמה הן ייחודיות בין אסונות טבע בכך שהן אינן מספקות אזהרה ויכולות לגרום לנזק קטסטרופלי תוך שניות. עבור בעלי דירות, משמעות הדבר היא פוטנציאל להפסדים כספיים רבים.

מדובר על הפסד כספי לא רק בגלל השיפוץ הנדרש, אלא גם מאובדן ההכנסה אם זה נכס להשקעה. יתר על כן, אובדן רכוש אישי ללא אפשרות לפיצוי עלול להיות הרסני. לכן, כפי שאי אפשר לוותר על ביטוח מבנה צד ג, כך גם לא כדאי לוותר על ביטוח רעידות אדמה.

כדי להחליט האם אתם רוצים לעשות ביטוח כזה, עליכם לדבר עם השכנים. מדובר על ביטוח שמיועד לבניין כולו ולכן צריכה להיות הסכמה על הדברים. קחו בחשבון שיש אזורים שנחשבים יותר מועדים לפורענות מבחינת רעידות אדמה. למעשה, ישראל כולה נחשבת לאזור בעייתי בהקשר הזה.

לכן חשוב מאוד לעשות ביטוח כזה, כי למצוא את עצמכם בלעדיו זו עלולה להיות צרה צרורה. עוד לפני שנדבר על עלות ביטוח רעידות אדמה ועל עלות ביטוח צד ג לבניין, צריך להבין מה הוא מכסה. ברוב המקרים ביטוח כזה כולל נזקים למבנה ולאזורים המשותפים. בנוסף, ביטוח כזה כולל גם כיסוי לרכוש האישי של דיירי הבניין. לכן, אם יהיה לכם ביטוח כזה ואם הבניין יקרוס בכלל רעידת אדמה, תוכלו להשתקם ולהתחיל מחדש.

בחרו בקפידה את המקום בו תעשו ביטוח מסוג כזה

החלטתם לעשות ביטוח רעידת אדמה בית משותף? רוצים לעשות גם ביטוח מבנה צד ג או ביטוחים נוספים לבית המשותף שלכם? למעשה, אתם רוצים לעשות ביטוח בית משותף שיכלול כל מה שצריך? כך או כך, אתם צריכים לעצור ולבחור את חברת הביטוח שלכם בקפידה.

האם באמת בכל מקום תרגישו שיש לכם על מי לסמוך? לצערנו, זה לא בדיוק כך. אם אתם רוצים לקבל תמורה מלאה למחיר שתשלמו, פנו אל חברת ביטוח וועדים, ורצוי שתעשו זאת עוד היום. כאן תקבלו מענה מקיף ומקצועי בכל עת. אפילו אם הרע מכל יקרה והבניין יקרוס, עם חברת ביטוח וועדים תהיו בידיים טובות.

ביטוח רעידת אדמה בית משותף – שאלות נפוצות

האם בכל בניין משותף כדאי לעשות ביטוח זה?

התשובה היא כן. אנחנו לא יכולים לדעת מה יוליד יום ואם תהיה רעידת אדמה או לא. במידה ומקרה כזה יתרחש ולא יהיה לכם ביטוח, ההתאוששות עבור הבניין כולו תהיה כמעט בלתי אפשרית.

האם יש צורך בהשתתפות עצמית?

כפי שקורה ברוב הביטוחים, גם כאן זה תלוי בפוליסה שעליה אתם חותמים. גובה ההשתתפות או ביטולה לחלוטין תלוי בשאלה על איזו פוליסה אתם חותמים ואיפה אתם עושים את הביטוח.

האם חברת ביטוח מחויבת לתת מענה מהיר במקרה כזה?

בהחלט כן. על חברת הביטוח לתת מענה מהיר, יעיל ובהתאם להסכם ולכל מה שכתוב בפוליסה הנבחרת.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

ביטוח רעידת אדמה בית משותף
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח
הביטוח שלא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו רגילים לעשות אינספור ביטוחים במהלך החיים. אנחנו עושים ביטוחים שונים כמו: ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שוכחים את אחד מהביטוחים

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף