ביטוח בית משותף – אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בלעדיו

רבים מאתנו מודעים היטב לעובדה שאנחנו משלמים הרבה מאוד כסף בחודש על ביטוחים. למעשה, אם תבדקו לרגע את העניין לעומק, אתם תראו שכנראה גם לכם, כמו להרבה מאוד ישראלים אחרים, יש לא מעט ביטוחים שונים. אתם בוודאי משלמים על ביטוח החיים, על ביטוח לעובדים, על ביטוח משכנתא, על ביטוח דירה ועל עוד אינספור ביטוחים אחרים. לכן ברור מדוע אם יש ביטוחים שעליהם תוכלו לוותר, תרצו לעשות זאת.

יחד עם זאת, האם ביטוח בית משותף הוא בדיוק הביטוח שעליו כדאי ואפשר לוותר?  האמת היא, שהתשובה היא חד משמעית לא. הגיע הזמן שכולנו נבין: זה נפלא שיש לכם ביטוח דירה וזה עוד יותר טוב אם הכנסתם לפוליסה גם סעיף של ביטוח תכולה. יחד עם זאת, זה לא פשוט לא יעזור לכם אם הנזק שיגרם יתרחש באחד מהחללים המשותפים בבניין שבו אתם גרים, אז למה אתם מחכים?

מתי, איפה ובאיזה מקרים הביטוח מכסה?

ראשית, חשוב להבין שמבחינת ההגדרה גם בניין שיש בו בסך הכול שתי דירות נחשב לבית משותף. שנית, בכל בית משותף יש חללים ואזורים משותפים שונים, כך שלפני הכול צריך לבדוק את הבית שבו אתם גרים. אם, למשל, אתם גרים באחד מאותם בניינים מפוארים וחדשים שאפשר לראות בערים השונות בישראל, כנראה שיש אצלכם לא מעט חללים משותפים. למשל: הלובי שנמצא בכניסה לבניין, חדר המדרגות, המחסנים, המעליות, חדר הכושר ואולי אפילו הבריכה, אם יש כזו.

כל החללים האלה, ועוד רבים אחרים, למעשה נכנסים לפוליסה של ביטוח בית משותף. זה אומר שאם יקרה נזק כלשהו באחד מהחללים האלה, חברת הביטוח תוכל להיות זו שתממן את תיקון הנזק. שימו לב שהנזקים עלולים להיגרם בגלל שלל סיבות, כמו למשל: הצפה של צינור ראשי, שיטפון, רעידת אדמה, שריפה ועוד, כך שבכל מקרה לא תרצו למצוא את עצמכם בלי ביטוח בית משותף.

מה קורה אם מישהו נכנס לבניין ועובר תאונה?

זה עוד מקרה קלאסי שמאוד לא נעים לחשוב עליו, אך כבר היו דברים מעולם. זו הסיבה שבגללה, אם אתם עושים ביטוח בית משותף, חשוב מאוד שתיקחו בחשבון גם את העניין הזה, כי כל מי שעובר תאונה יכול להחליט שהוא תובע. זה ממש לא משנה אם הוא יתבע את הבניין כולו, את הדיירים או את ועד הבית, כי בכל מקרה, אם אפשר להכניס לאותו ביטוח בית משותף גם סעיף של תאונות לצד שלישי, מה פתאום שתוותרו על כך? ההיגיון אומר שככל שהבית המשותף שלכם יותר גדול, כך יעברו בו יותר אנשים ביום. זה מגדיל את הסיכוי לתאונות מסוגים שונים ולכן ברור מדוע ביטוח בית משותף חייב לכלול גם סעיף מהסוג הזה.

ביטוח בית משותף – אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בלעדיו
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח רעידת אדמה בית משותף
ביטוח רעידת אדמה בית משותף

למרות שלא ממש נעים לחשוב על זה, כולנו יודעים כי רעידות אדמה, כמו הרבה אסונות אחרים, הן חלק מהחיים. למעשה, מחקרים מראים שישראל נמצאת בנקודה גיאוגרפית מאוד בעייתית בנושא הזה

קרא עוד »
ביטוח
הביטוח שלא תוכלו לישון בלעדיו

כולנו רגילים לעשות אינספור ביטוחים במהלך החיים. אנחנו עושים ביטוחים שונים כמו: ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות לחו"ל ועוד. עם זאת, לא אחת קורה שאנשים שוכחים את אחד מהביטוחים

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף