האגודה לתרבות הדיור – כל מה שכדאי לכם לדעת

לא כולם מודעים לכך, אך האגודה לתרבות הדיור היה גוף וולונטרי. משמעות הדברים היא שכל ועד בניין יכול לבחור האם לקחת חלק באגודה הזאת או לא, וכדאי לדעת שהחברות כרוכה בתשלום סמלי ולא גבוה. משמעות הדברים היא שאם גם אתם מתחילים לאייש בקרוב את תפקיד ועד הבית בבניין שלכם, בהחלט כדאי יהיה לקחת בחשבון את האפשרות הזאת, כי למה לא בעצם?

השכנה מאכילה את החתולים והנושא מהווה מטרד עבור דיירי הבניין? השכן מהקומה הראשונה החליט שהוא פותח קליניקה לרפואת שיניים אצלו בדירה? או שהבן של אחד מדיירי הבניין החליט להשתלט על המקלט המשותף בבניין למטרות מגורים?

כל אלו ועוד הינן בעיות שצצות על בסיס יום יומי בבניינים משותפים, עם חלקן ניתן להתמודד ולספק מענה מיידי ועם חלקן נדרש סיוע וייעוץ משפטי. במידה ונבחרתם לנציגיו הרשמיים של הבניין על פי רוב, רצוי שתכירו את האגודה לתרבות הדיור ואת השירותים שהיא מספקת בתחום הבניין המשותף, על מנת שתוכלו לבצע את תפקידכם על הצד הטוב ביותר ובליווי מקצועי.

האגודה לתרבות הדיור – מה זה?

האגודה לתרבות הדיור נוסדה בשנת 1964 כעמותה ללא מטרות רווח, על ידי ממשלת ישראל ומשרד הבינוי והשיכון. חברי האגודה הם ועדי בתים מרחבי הארץ אשר מצטרפים אליה על פי בחירה. חברי האגודה יכולים לקבל מגוון רחב של שירותים מטעמה, כאשר מתן השירותים מתבצע באמצעות 90 סניפי האגודה הפזורים בכל רחבי הארץ.

כל סניפיה של האגודה נמצאים בחסות הרשויות המקומיות ומונחים מקצועית על ידי האגודה לתרבות הדיור.

ההחלטה לקחת חלק בוועד הבית מעוררת לא מעט שאלות כמו האם לרכוש ביטוח בניין משותף ובהמשך הדרך יהיה עליכם לקבל מספר החלטות נוספות. לדוגמא, האם אתם רוצים להצטרף לאגודה לתרבות הדיור? על מנת שתוכלו לקבל החלטה נכונה בנושא הזה, אתם צריכים תחילה להבין כמה דברים חשובים.

ראשית, כדאי לדעת שמדובר על אגודה התנדבותית, כלומר, אין לכם חובה להיות חלק מהאגודה הזאת. שנית, האגודה נמצאת תחת הפיקוח של רשות החברות הממשלתיות, כך שאין ספק שעבודתה ופועלה מתבצעים בהתאם לחוק. כדי להיות חברים באגודה הזאת יהיה עליכם לשלם סכום מסוים, אך החדשות הטובות הן שלא מדובר על סכום מופקע ולכן בהחלט תוכלו לעמוד בו בקלות, במידה ובכך תבחרו.

האם גם לכם כדאי להיות חברים באגודה לתרבות הדיור?

מה עושה האגודה לתרבות הדיור והאם משתלם להצטרף?

כאשר בוחנים לעומק את פועלה של האגודה לתרבות הדיור רואים שלמעשה האגודה הזאת פועלת למען שיפור המגורים בישראל. כמו כן, מטרתה לשפר את יחסי השכנות וליצור שכונות שנעים לחיות בהן. היא דואגת למהלך תקין של ענייני הבית ובנוסף, היא גם מציעה אינספור שירותים חשובים ויעילים לחבריה.

לדוגמא, אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי הקשור לענייני הבית או לפעילות וועד הבית, הרי שהאגודה היא הכתובת הכי טובה שאליה תוכלו לפנות. לאייש את תפקיד וועד הבית ולדעת שאתם חלק מאגודה פועלת ורצינית זו בחירה נפלאה, שכן בצורה כזאת תמיד יהיה לכם אל מי לפנות לקבלת מידע ועזרה.

 כל ועד בית שיהיה חבר באגודה יוכל ליהנות מסיוע הכולל סל של שירותים הנדסיים, משפטיים ועוד. לכן, אם הייתה לכם דילמה ואם לא הייתם בטוחים האם כדאי או לא לקחת חלק באגודה, כדאי לדעת שהתשובה היא בהחלט חיובית.

האגודה לתרבות הדיור תשלום ועד בית

השירות הנוספים שמהם תיהנו בתור חברי האגודה

בבואנו לבדוק לעומק את הנושא הזה, אנחנו מגלים שלמעשה האגודה לתרבות הדיור מסייעת במקרים רבים ומגוונים. לדוגמא, אם אתם זקוקים לייצוג משפטי בפני המפקח, האגודה תוכל לעמוד לצדכם. בנוסף, האגודה יכולה אפילו להעניק לבניין שלם ייעוץ לענייני גינון ושמאות, כך שאין ספק שכאשר אתם חברים באגודה, יש לכם על מי לסמוך ולמי לפנות. כמו כן, במקרים מסוימים תוכל לסייע בניסוח תקנון בית משותף. אתם תראו שאם תירשמו עוד היום לאגודה הזאת תרגישו גם הרבה יותר בטוחים, שכן אם תהיה לכם דילמה כלשהי, תמיד תוכלו לפנות אל האגודה ולבקש ממנה עזרה.

אם אתם עדיין לא בטוחים האם זו החלטה נכונה או לא, כדאי שתדברו עם וועדי בתים אחרים שכבר נרשמו לאגודה ולוקחים בה חלק. כך תיווכחו בעצמכם שהאגודה לתרבות הדיור מבצעת את המוטל עליה בצורה טובה וכי גם אתם רוצים להיות חלק ממנה.

חלק מהמטרות של האגודה היא להחדיר את המודעת לשמירה על הרכוש המשותף, כך שאם גם אתם גרים בבניין משותף, זה בהחלט יכול להיות רלוונטי עבורכם. בנוסף, חברי האגודה יכולים לבצע רישום של בית משותף בטאבו ולשלם תעריף מוזל, כך שבהחלט ניתן לומר שמכל הבחינות החברות באגודה יכולה להיות משתלמת ביותר, אז למה אתם מחכים?

 

שאלות נפוצות

מהו מטרתה של האגודה לתרבות הדיור?

מטרתה העיקרית היא לקדם את תרבות הדיור בחברה, לספק פלטפורמה לפעילות תרבותית ולקדם שיתוף פעולה בין תושבי השכונה או הקהילה המקומית.

אילו סוגי פעילויות ניתן למצוא במסגרת האגודה לתרבות הדיור?

הפעילויות עשויות לכלול אירועי תרבות כמו הופעות אמנות, הרצאות, סדנאות וקורסים, תחרויות, סרטים ועוד.

מהם היתרונות של השתתפות בפעילויות של האגודה לתרבות הדיור?

השתתפות בפעילויות מקנה תחושת שייכות לקהילה, מעוררת יצירתיות וחיבור חברתי, תורמת לשיפור איכות החיים ומקדמת את הרגשת הביטחון בסביבה המקומית.

מי יכול להצטרף לאגודה לתרבות הדיור?

כל מי שמתעניין בתרבות, בקידום חיבור חברתי ובפעילויות תרבותיות בקהילה יכול להצטרף – מבוגרים, ילדים, צעירים וכל קבוצת גיל.

האגודה לתרבות הדיור
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
ביטוח חבות מעבידים
ביטוח חבות מעבידים

בתור מעסיקים אתם בוודאי מודעים היטב לסיכונים שאליהם אתם חשופים וברור שתרצו להגן על עצמכם כמה שרק אפשר. השאלה היא איך עושים זאת ובאיזה מכל ביטוחים הקיימים באמת כדאי לכם

קרא עוד »
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף