כל מה שרציתם לדעת על ביטוח ועד בית

בכל בניין משותף צריך להיות ועד בית, והתפקיד הזה נעשה בצורה התנדבותית. ברוב המקרים מדובר על תפקיד שיש בו גם רוטציה בין הדיירים בבניין. כלומר, כל דייר לוקח חלק בוועד הבית למשך שנה, שנתיים או למשך כל תקופה אחרת שעליה הוחלט עם הדיירים האחרים. תפקידו של ועד הבית מגוון ביותר, שכן מצד אחד הוא אמון על תחזוקת הבניין ומצד שני הוא אחראי על ביצוע תשלומים שונים. בנוסף, אם הבניין מעורב בפרשייה כלשהי, בתביעה או בכל עניין אחר, הרי שוועד הבית הוא זה שצריך לייצג את הדיירים בבניין. עם זאת, בבואכם להתנדב לתפקיד מורכב וחשוב כמו ועד הבית, חשוב שתבינו: אתם גם חשופים ללא מעט תביעות. למשל, אם מישהו יגיע לבניין, יעמד וישבור את הרגל, תאמינו או לא, אך הוא יוכל להחליט שהוא תובע אתכם באופן אישי. יתרה מכך, אם יוחלט לעשות שיפוץ ואחד מבעלי הדירות ייפגע כתוצאה מהשיפוץ הזה, הוא יוכל לתבוע אתכם באופן אישי.

החשיבות של ביטוח ועד בית

כתוצאה מכך שאתם, חברי ועד הבית, חשופים לתביעות אישיות בגלל מגוון רחב של מקרים, ברור שאתם צריכים להגן על עצמכם. זו בדיוק הסיבה שבגללה כדאי יהיה לעשות ביטוח ועד בית, והאמת היא, שגם רצוי מאוד לעשות אותו כמה שיותר מהר. זה נכון שהמטרה והתקווה היא לא להפעיל את הביטוח, אך אין לדעת מה יוליד יום. לכן, אם יש לכם אפשרות לעשות במהירות ביטוח כזה, מובן שזה כדאי. כך תוכלו לדעת שלא משנה באיזו פרשייה תמצאו את עצמכם מתוקף תפקידכם בוועד, שכן בכל מקרה, יהיה ביטוח שייתן לכם כיסוי.

איזו חברת ביטוח יכולה להתאים לכם?

כפי שאתם יודעים, ישראל מלאה בסוכנויות ביטוח שונות. לכן טבעי שתתעורר אצלכם הדילמה: איזו סוכנות ביטוח תתאים לכם יותר? ולמעשה, איפה כדאי יהיה לעשות ביטוח ועד בית? חשוב מאוד לעצור ולבדוק על איזו חברה אתם סומכים. האם זו חברת ביטוח מוכרת? והאם זו חברת ביטוח שכל אנשי המקצוע שעובדים בהם מאוד מנוסים? בעיקר יש לברר על איזו פוליסה של ביטוח ועד בית אתם חותמים. כלומר, איזה מקרים כלולים בתוך הפוליסה? מה לא כלול? ומה יכול להיות גובה הפיצוי הכלכלי שאפשר יהיה לקבל? לכל חברת ביטוח יש משהו אחר להציע ורצוי מאוד לרדת לעומק הפרטים כדי להבין על מה אתם חותמים. מעבר לכך, כמובן שגם המחיר רלוונטי. יש היום קשת רחבה של מחירים בכל מה שנוגע לביטוחים שמיועדים לוועד הבית. לכן, אם יש לכם אפשרות לברר, להשוות ולהבטיח שלא תשלמו מחיר מופקע, מובן שכדאי יהיה לעשות זאת. יש היום אופציה להשוות מחירים בין כמה וכמה חברות ביטוח במהירות, כך שזה אפילו לא ייקח לכם יותר מידי זמן, אז למה אתם מחכים?

 

כל מה שרציתם לדעת על ביטוח ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף