ממלאים את תפקיד ועד הבית? אל תוותרו על ביטוח ועד בית

אם גם אתם גרים בבניין משותף אתם בוודאי מכירים את זה: הוויכוחים על ועד הבית. מי ימלא את התפקיד הזה והאם צריך לעשות תורות בין כל הדיירים? האמת היא, שאם מדובר על בניין יחסית קטן, אנחנו רואים שבכל פרק זמן מסוים כל דייר אחר ימלא את תפקיד ועד הבית. למרות שמדובר על תפקיד התנדבותי לכל דבר ועניין, יש בו אחריות רבה. למעשה, אנשים בדרך כלל בכלל לא יודעים זאת, אך ועד הבית חשוף לתביעות אישיות. משמעות הדברים היא שאם משהו יקר בשטח הבניין המשותף כשאתם תפקיד הוועד, אתם תצטרכו לתת על כך דין וחשבון. גרוע מכך, עלול מאוד להיות שתצטרכו גם לשלם מכספכם פיצויים למי שנפגע. לכן נשאלת השאלה: מה אפשר לעשות כדי להגן על עצמכם? והתשובה היא: ביטוח ועד בית.

האם ביטוח כזה דרוש לכל חבר ועד?

התשובה היא בפירוש כן. זה לא משנה אם בבניין שלכם יש אדם אחד שהוא בוועד או חמישה. זה נתון שכמובן יכול להשתנות בהתאם למספר הדירות שיש בבניין, אך מבחינת האחריות זה לא משנה. בכל מקרה, כל עוד אתם ממלאים את תפקיד ועד הבית, אתם חייבים לדאוג שיהיה לכם ביטוח ועד בית. מה שכן, אם אתם חוששים מהעלות, כדאי לדעת שכמעט תמיד כל בעלי הדירות בבניין יממנו ביטוח כזה. הסיבה לכך ברורה, שכן היום אני ועד הבית ומחר אתה. במילים אחרות, זה לרוב תפקיד שמתחלף ברוטציה ולכן כל בעלי הדירות בבניין ישלמו ביחד על הביטוח.

מה באמת יכלול ביטוח מהסוג הזה?

כשמדברים על האפשרות לעשות ביטוח ועד בית רוצים לדעת גם מה כולל הביטוח. האם הביטוח כולל, למשל, גם מצבים שבהם אחד מהשכנים תובע אתכם, בתור ועד הבית? והאם הביטוח הזה כולל גם פגיעות שונות שעלולות לקרות לצד ג? חשוב להבין שבעולם הביטוחים, כפי שאתם בוודאי יודעים מתוך הניסיון האישי שלכם, יש אפשרויות רבות. זה בדיוק מה שקורה גם לגבי ביטוח ועד בית. לכן, אם אתם רוצים למלא את תפקיד ועד הבית ולישון בשקט, כדאי שתבדקו איזה ביטוח אתם עושים. הרעיון הוא לדעת שלא משנה מה קורה, כי בכל מקרה תהיה חברת ביטוח שתוכל לדאוג לכם. לכן כדאי לבדוק לא רק את עיקרי פוליסת הביטוח, אלא גם את השאלה על איזו חברת ביטוח אתם מתכוונים לסמוך.

 

ממלאים את תפקיד ועד הבית אל תוותרו על ביטוח ועד בית
תוכן עניינים
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף